Avatar billede timian Praktikant
24. november 2002 - 22:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvorfor vil scanregw.exe på nettet

min firewall har pludseligt spurgt om programmet scanregw.exe må komme på internet,
hvd er det for et program og hvorfor vil det på nettet?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2002 - 22:25 #1
Du har naturligvis et antivirus program installeret?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2002 - 22:27 #2
Men det er programmet ScanRegistry der hedder scanrew.exe

Har du ikke et antivirus program er det muligvis en virus der har lavet en bagdør:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.gwghost.html
Avatar billede timian Praktikant
24. november 2002 - 22:41 #3
nej jeg har ikke et antivirus program,men jeg har scannet computeren hos houscall og de fandt ikke noget
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2002 - 22:43 #4
ScanRegistry holder øje med registreringsdatabasen, og reparer evt. fejl. At den vil på nettet er ikke helt normalt ;)

Invester i et antivirus program, det kan betale sig.
Avatar billede timian Praktikant
24. november 2002 - 22:43 #5
vil housecall ikke finde en bagdør?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. november 2002 - 00:52 #6
Du skal ikke regne med at housecall finder alle disse trojanske heste. Download dette prg som er gratis for private http://www.framework.nl Du kan også hente antispy på denne adresse http://www.lavasoft.de Finder rigtig mange spionfiler cookies mm. Meget let at bruge, det er de forøvrigt begge to.
Avatar billede timian Praktikant
25. november 2002 - 22:54 #7
tak for tippet,  men point må gå til el barto for besvarelse af spørgsmål
Avatar billede timian Praktikant
25. november 2002 - 23:05 #8
point til el barto
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2002 - 08:05 #9
Så skal jeg nok lige svare, men vil da gerne dele med aovergaard :)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. november 2002 - 23:11 #10
el barto > det er bare helt i orden at du fik point :-)