Avatar billede jenssvendsen Nybegynder
23. november 2002 - 23:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Cd Rom og brænder på samme kabel

Jeg har fået en ny computer.

Den virkede fint med et Asus DVD-drev, men så ville jeg installere mit gamle brænder drev (HP 8100), og nu er der ingen af drevene der virker. Den kan godt finde dem under enhedshåndtering, men med fejl. Den skriver fejlkode 19. Hvad går der galt?

Hjælp mig hurtigt - please!

mvh

Jens
Avatar billede kick Nybegynder
23. november 2002 - 23:46 #1
Køre dem på vær deres ide kable
Avatar billede kick Nybegynder
23. november 2002 - 23:49 #2
Husk at sæt jumperne rigtig
Avatar billede jenssvendsen Nybegynder
23. november 2002 - 23:49 #3
Men harddiske sidder på det andet kabel, og ben nummer 2 på det kabel, er for kort til at nå derop. Nu har jeg taget brænderen ud igen, og DVD'en kører stadig ikke.
Avatar billede jenssvendsen Nybegynder
23. november 2002 - 23:50 #4
Hvis jeg kun har DVD'en på ét kabel, skal jumperen så ikke stå til slave?
Avatar billede sekam Nybegynder
23. november 2002 - 23:54 #5
Hvilket OS?

Prøv følgende.
Start - Kør > Regedit.
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.
Avatar billede kick Nybegynder
24. november 2002 - 00:00 #6
DVD som MASTER
HP8100 som SLAVE
---------------------------
Harddisken køre vil for sig selv ikke???
Avatar billede zenze Nybegynder
24. november 2002 - 10:29 #7
Sæt systemdisk som maste på primary ide og DVD som slave. Sæt brænder som master på secondary ide og HD2 som slave, så kan du også brænde "on the fly"
Avatar billede jenssvendsen Nybegynder
26. november 2002 - 21:39 #8
Sekam der gik noget galt under pointtildelingen, vil du ikke poste som svar igen?
Det virkede fuldstændigt det du skrev - hvad gik galt i min registreringsdatabase - kan du forklare kort??

mvh

Lau
Avatar billede sekam Nybegynder
26. november 2002 - 21:47 #9
Avatar billede jenssvendsen Nybegynder
27. november 2002 - 16:01 #10
Sekam tak for informationen, det var virkelig til stor hjælp for mig, mine drev virker perfekt nu.

Mvh

Jens
Avatar billede sekam Nybegynder
27. november 2002 - 17:22 #11
Np. :)