Avatar billede sbay Nybegynder
20. november 2002 - 09:06 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Polske karakter i Notes!!!

Hejsa

Hvordan sætter man en Notes-klient op til at kunne skrive polske karakter?? Opsætningen skal laves på en maskine med Windows UK - med regional settings = Polish!!!
Avatar billede karstenv Nybegynder
20. november 2002 - 09:09 #1
Der findes forskellige "ordbøger" som man kan installe på sin noten klient dog ved jeg ikke om den"klienten" kan få'es på polsk.
Karaktere der mener du vel fonte, her må du få fat i Lotus Danmark og hører/se om det findes.
Avatar billede sbay Nybegynder
20. november 2002 - 09:14 #2
Det jeg mener er, hvordan brugeren i en UK Notes-klient kan indtaste polske tegn!
Avatar billede karstenv Nybegynder
20. november 2002 - 09:18 #3
Hvis du starter et nyt memo op, og stiller dig i body, der hvor mailemn skrives, kan du nede i højre hjørne se hvilken skrifttype du briger, tryke på denog vælg polish, det skulle gøre det, hvis jeg frostår dig rigtig. :-)
Avatar billede sbay Nybegynder
20. november 2002 - 09:35 #4
polish - det er der vist ikke en skrifttype der hedder... er der??? Den findes ikke på den maskine jeg tester!
Avatar billede karstenv Nybegynder
20. november 2002 - 09:40 #5
Nej men et sprog der skulle være på din Notes Klient "måske", det kommer an på om du har fået det installet, man kan nemlig installere flere sprog på den, kig under bruger indstillinger under sprog.
Avatar billede sbay Nybegynder
20. november 2002 - 10:25 #6
har gået hele maskinen efter - alt står til polish, men det med at vælge sproget i mailen kan jeg ikke. Jeg kan vælge Courier CE (Central Europe), men hvor på keyboardet skal man taste før de der underlige tegn kommer frem!
Avatar billede jogii Nybegynder
20. november 2002 - 10:37 #7
Dit tastatur skal være sat op til at understøtte polske tegn. Hvad sker der når du trykker på æ? Gå ind i Wiindows tastaturopsætning og tilføj evt. polsk tastaturopsætning.

P.S: Jeg har lig siddet i 15 minutter og skrevet en længere redegørelse, men den er nu pist væk, den sagde jeg skulle være logget på!!

//Jörg
Avatar billede karstenv Nybegynder
20. november 2002 - 10:43 #8
Hej igen nu vil jeg hører om det dette du vil have ind
eks."Tegnsæt 860(DOS potogisisk)"

hvor det bare skal være polsk istedet?
Avatar billede sbay Nybegynder
20. november 2002 - 10:46 #9
træls...

Jeg sidder godt nok på en dansk maskine WinUK, NotesUK, Regional DK

Men jeg bruger en remote access til den polske maskine, gad vide om det betyder noget rent tastaturmæssigt?!
Avatar billede sbay Nybegynder
20. november 2002 - 10:48 #10
karstenny>> hmm måske. Hvis det er i Notes så ja - de kan godt skrive på polsk i Word nu!
Avatar billede karstenv Nybegynder
20. november 2002 - 10:57 #11
jeg tror det er noget du skal downe, hvis man kan det, her vil jeg igen henvise til Lotus Danmark desværre :-| det er jo ikke så tit det er noget der skal bruges.
Avatar billede sbay Nybegynder
20. november 2002 - 11:01 #12
Når jeg trykker på æ får jeg semikolon ;
Avatar billede sbay Nybegynder
20. november 2002 - 11:02 #13
er det MIME settings der skal ændres - det skal de i hvert bagefter når jeg skal sikre mig at de får email ind med de rigtige tegn.
Avatar billede sbay Nybegynder
20. november 2002 - 11:03 #14
karstenny>>> Når du henviser til Lotus Danmark, hvad mener du så helt præcist?
Avatar billede karstenv Nybegynder
20. november 2002 - 11:14 #15
du skal høre dem af om det er muliget at få et polsk tegnsæt til Notes klinten, eller om det er i windows det skal ligge, er det i eindows det skal ligge, findes det sikkert, jeg ved bare ikke hvor :-) men er det noget du skal have til notes klienten er det jo hos dem(LotusDK) du skal have det alligevel
Avatar billede sbay Nybegynder
20. november 2002 - 15:52 #16
Løsning:

FILE | PREFERENCES | USER PREFERENCES:

Under punktet Additional Options skal man sætte flueben ud for Enable Unicode Display

under punktet Display Options skal man vælge en font der har de ønskede karekter - f.eks verdana

Og vupti så kan man skrive polsk......
Avatar billede sbay Nybegynder
07. februar 2006 - 14:35 #17
lukker