Avatar billede zigzager Nybegynder
18. november 2002 - 12:53 Der er 5 kommentarer

Ændring af cmputernavn på et2k miljø

Hvis man sætter en ny computer op på et Win2k miljø SKAL man så melde computeren af domænet ændre navnet og derefter melde den på igen ....hvis jeg ændre computernavnet mens den er på domænet kommer der en fejl.
Avatar billede venturer Nybegynder
18. november 2002 - 13:42 #1
Hvilken fejl kommer den med?
Umiddelbart mener jeg nemlig godt det er muligt.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
18. november 2002 - 14:50 #2
Jeg mener du er nødt til at gøre som du selv er inde på, da computeren har sin egen computeraccount i domænet, og hvid du giver computeren et nyt navn, passer computeraccounten ikke mere, og den kan ikke logge på domænet.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
18. november 2002 - 20:05 #3
Avatar billede wheeney Nybegynder
09. januar 2003 - 14:50 #4
Du er nødt til at melde maskinen ud af domænet inden du ændre navnet ellers vil der være 2 SID registreringer på samme MAC-adresse og den går ikke i et windows miljø.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2003 - 19:50 #5
lukketid