Avatar billede fanto Nybegynder
15. november 2002 - 23:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Call to undefined function: xml_parser_create()

Er der nogen der kan forklare denne fejl ?

Jeg bruger PHP Version 4.1.2
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. november 2002 - 23:20 #1
kode??
Avatar billede fanto Nybegynder
15. november 2002 - 23:23 #2
$parser = xml_parser_create();
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. november 2002 - 23:25 #3
har du prøvet at sætte encoding, selv om det er valgfrit??
http://www.php.net/manual/en/function.xml-parser-create.php
Avatar billede fanto Nybegynder
15. november 2002 - 23:27 #4
Samme fejl med.

$parser = xml_parser_create(\"UTF-8\");
Avatar billede nemeier Nybegynder
15. november 2002 - 23:28 #5
hviken PHP version bruger du ?
Unix eller Windows ?
Avatar billede fanto Nybegynder
15. november 2002 - 23:29 #6
Linux

PHP Version 4.1.2
Avatar billede nemeier Nybegynder
15. november 2002 - 23:31 #7
har du combileret den med --with-xml

PHP manual
Installation
If you are using Apache-1.3.7 or later, you already have the required expat library. Simply configure PHP using --with-xml (without any additional path) and it will automatically use the expat library built into Apache.

On UNIX, run configure with the --with-xml option. The expat library should be installed somewhere your compiler can find it. If you compile PHP as a module for Apache 1.3.9 or later, PHP will automatically use the bundled expat library from Apache. You may need to set CPPFLAGS and LDFLAGS in your environment before running configure if you have installed expat somewhere exotic.

Build PHP. Tada! That should be it.
Avatar billede fanto Nybegynder
15. november 2002 - 23:33 #8
Jeg kan ikke finde --with-xml i nedenstående. Er det det der er galt ?

\'./configure\' \'--disable-static\' \'--disable-debug\' \'--disable-rpath\' \'--enable-pic\' \'--enable-inline-optimization\' \'--prefix=/usr\' \'--with-zlib\' \'--with-config-file-path=/etc\' \'--enable-magic-quotes\' \'--enable-debugger\' \'--enable-track-vars\' \'--enable-safe-mode\' \'--with-exec-dir=/usr/bin\' \'--with-regex=system\' \'--with-versioning\' \'--enable-sysvsem\' \'--enable-sysvshm\' \'--with-mod_charset\' \'--enable-force-cgi-redirect\' \'--enable-trans-sid\' \'--with-dbase\' \'--with-filepro\' \'--enable-yp\' \'--enable-ftp\' \'--with-gettext\' \'--with-ttf\' \'--with-freetype-dir\'  [Some modules are external: look for packages php-pgsql,php-mysql,...] \'--with-mm\' \'--with-openssl\'
Avatar billede nemeier Nybegynder
15. november 2002 - 23:35 #9
Uden parameteren --with-xml vil xml modulerne ikke blive includeret, det tilføj --with-xml og compiler igen, så burde det virke.
Avatar billede nemeier Nybegynder
15. november 2002 - 23:36 #10
Uden parameteren --with-xml vil xml modulerne ikke blive includeret, tilføj --with-xml og compiler igen, så burde det virke.

Nu brude det være læseligt
Avatar billede fanto Nybegynder
15. november 2002 - 23:36 #11
Det prøver jeg, 1k tak.