Avatar billede lun Nybegynder
15. november 2002 - 20:14 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

scanner til skolebrug

Vi skal på en folkeskole anskaffe en scanner der skal betjenes af personale uden særlig meget erfaring med IT. Den skal være absolut nem at betjene, robust og kunne lave billeder til brug på Internet. Kan vi købe en hvilken som helst scanner til en plovmand eller hvad? Nogen man skal undgå? Kan nogen anbefale en?
Avatar billede mulan Nybegynder
15. november 2002 - 20:19 #1
Har selv en billig canon usb scanner. Den fungerer perfekt og programmerne er meget brugervenlig og manualen er dansk.
Avatar billede donwang Nybegynder
15. november 2002 - 20:21 #2
God scanner til billige penge har usb 2.0 så den er hurtig!
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1504647929
Avatar billede zenze Nybegynder
15. november 2002 - 21:05 #3
ELGIGANTEN har tilbud på HP PSC750 lige nu. 1499 kr. for en maskine, der printer, scanner og kopierer. Sidstnævnte uden brug af PC - og både i farver og sort hvid.
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_BrowseCatalog-Redirect
Avatar billede zenze Nybegynder
15. november 2002 - 21:10 #4
Prisen var 1399 kr.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. november 2002 - 02:03 #5
En HP scanner med USB vil altid være et godt valg, og ja man kan sagtens til skolebrug købe en billig scanner. De dyre scannere som kan scanne i meget høj opløsning er noget i aldrig vil få brug for. Det er kun virkelig professionelle brugere som arbejder med billeder som kan have brug for en af de dyre. Hvis opløsningen er for høj skal i alligevel ud og lave en masse om på billederne inden de kan bruges på Internettet. Man skal ikke bruge en højere opløsning end 75dpi på Internettet.
Til zenze>> en skole har ikke brug for en 3 i 1 maskine. Det viser sig desværre alt for tit at en af delene ikke virker optimalt og hvis en ting går i stykker skal de undvære alle 3 ting
Avatar billede lun Nybegynder
16. november 2002 - 23:27 #6
Jeg tror jeg har fået en fornemmelse af det nu, tak for svar!