Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 13:09 Der er 63 kommentarer og
1 løsning

DVD maskine

Hejsa!
Jeg har købt en computer hvor man skulle kunne tilslutte denne til et fjernsyn og se dvdfilm derpå i stedet for på computerskærmen... men det virker bare ikke! -Nå men jeg har prøvet alt muligt underligt(også spurgt herinde) og det har ikke hjulpet!
Men jeg har så tænkt på at købe en dvd i stedet for at få en tekniker ud, som skulle se på min computer, hvilket sikkert ville koste mindst det samme (hvis ikke mere).
Men så har jeg et spørgsmål - hvad skal man købe?! Jeg skal bare kunne se dvdfilm på den -intet andet så den skal sådan set bare virke og helst ikke koste over en tusse!

Jeg har så set en i Bilkas tilbudsavis for næste uge:
Prosonic DVD kodefri
Model DVD 5000. Kan afspille CD, CD-R, CD-RW, MP3-filer, Digital coxial udgang, DTS kompatibel, OSD. Normalpris 995,- nu 799,-

Jeg har ingen anelse om DVD'er så jeg ville godt høre om den var god nok!!
Og man kan godt sætte både en videoafspiller og en dvdafspiller til et grundig fjernsyn (3-4år gammel) ikke?!!
På forhånd tak!
Avatar billede fun22 Nybegynder
15. november 2002 - 13:13 #1
Hvad var problemmet med computeren? Jeg køre næmlig også dvd fra computeren over på tv'et og det virker fint her.
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 13:17 #2
det funker ikke!! -jeg kan sagtens afspille dvd'er på computeren men når jeg vil gøre det på fjernsynet går det ikke! -Man kan slet ikke tilslutte en anden skærm (fjernsynet) til computeren -der kan kun vælges analog skærm under n-view + man kan ikke trykke på klon!
Har haft et par af mine venner der plejer at have forstand på sådan noget til at kigge på det... men det hjalp heller ikke ;)!
Avatar billede jensendk Nybegynder
15. november 2002 - 13:19 #3
Jeg har selv haft en billig model... Jeg er gået  væk fra dem,  'god nok' betyder på de billige modeller at man er med i lotteriet om de, der virker ok, og dem, derer liiiiidt ustabil..

Vi shopper en NAD 532 nu, den virker god, stabil og fornuftig.

Har du Svideo in på dit TV?  Scart?
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 13:21 #4
I have no idea -med det dersens Svideo!
Jeg har en scartadaptor sat til fjernsynet nu -for at prøve at få computeren til at samarbejde med fjernsynet!!
Avatar billede fun22 Nybegynder
15. november 2002 - 13:23 #5
Min onkel skulle købe en dvd, og han faandt mange til 1000 > og havde dem med hjem for at prøve dem, men ingen af dem kunne afspille vcd og svcd. Så var han ude i harldnyborg for at hente noget krympeplast, og der var en til 879 kr, og den virkede. Mærkeligt at de billige er bedere end de dyre. Det er det samme med brændere, en til 399 er blevet kåret til årets bedste.
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 13:39 #6
Jeg har så lige fundet manualen til fjernsynet og der står noget om tilslutning af video, satelit og dekoder (descrambler) - og altså ikke noget om dvd! -det kan jo også være at det er derfor at computeren ikke gider at samarbejde?!!!
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 13:46 #7
Tilslut fjernsynet til din PC.
Hent programmet TVtool her: www.tvtool.de
Installere Programmet, og se om det ikke virker - ellers vend tilbage
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 13:46 #8
Det eneste det kræver er at dit fjernsyn har SCART indgang
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 13:48 #9
Hvis du overvejer at købe en DVD afspiller, så køb den fra Blockbuster - den har vundet flere tests. (samlignet med andre DVD afspillere i samme prisklasse)
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 13:51 #10
øhh! -der kan sættes et scartstik/adaptor i fjernsynet -så det må vel betyde at der er scart indgang (der står dog intet om det!) Ved du hvor meget den dvd fra blockbuster koster... er nemlig fattig studerende ;)!
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 13:53 #11
jeg har prøvet det der med tvtool - det ville slet ikke virke på min computer -jeg har også fået at vide at jeg skulle downloade et eller andet også og det så da ud til at fungere på computeren men jeg kunne ikke få det til at virke på tvet!!
Avatar billede ullum Praktikant
15. november 2002 - 13:54 #12
Nu vil jeg gerne lige pippe lidt med. Billige afspillere er stykket sammen af outdatet computer grej der alligevel ikke kan sælges. Jeg havde selv en panasonic til 2500 kr. (mellemvare) den hakkede en gang imellem. Jeg troede først det var filmene men prøde så en Harmon Kardon til 5k den kører bare. De dyre maskiner er skruet bedre sammen af dyrere komponenter og kan klare flere standarder. Desuden er det flottere billede. Men det skal også kunne lade sig gøre at få pcen til at spille
Avatar billede puppetmaster_dk Nybegynder
15. november 2002 - 14:04 #13
DVD'en fra BlockBuster koster 995,- (også for du 5*dvd leje med i købet)
Du kan læse testen af den på :
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3699

Skulle være et helt OK køb til de penge
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 14:46 #14
Hvad er det for en PC du har købt ??
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 15:10 #15
Det er en Amitech Multimedia PC -og der er kabler og det hele med til at sætte den til fjerneren!!
Avatar billede ullum Praktikant
15. november 2002 - 15:13 #16
hvis der er garanti på puteren så må de jo også få det til at virke
Avatar billede donwang Nybegynder
15. november 2002 - 15:13 #17
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 15:14 #18
Hvilket grafik kort sider der I?? Jeg går ud fra det er på grafikkortet du tilslutter TV'et
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 15:14 #19
jamen det er der skam -har også prøvet at skrive til deres email service hjælp ting -men de skrev bare at jeg skulle få fat i et scart stik -hvilket jeg gjorde... og det funker stadig ikke!!
Avatar billede ullum Praktikant
15. november 2002 - 15:16 #20
Du skal ikke give op så let, bliv ved med at jage dem
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 15:16 #21
skriv igen
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 15:18 #22
Det tror jeg også jeg vil prøve igen! -Mit kort var bth en GeForce¤ MX 420
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 15:18 #23
oops GeForce4
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 15:21 #24
Jeg forstår ikke du ikke kan få TVtool til at virke. Det burde være en Nvidia chip på dit grafik kort. Hvorfor vil det ikke virke ??? kommer den med nogle fejlmeldinger ?????
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 15:22 #25
Den skrev bare at den ikke duede -eller sådan noget -ca en uges tid siden jeg downloadede den!!
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 15:25 #26
Det er lidt svært at hjælpe dig, med så sparsome oplysninger.
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 15:25 #27
Har lige åbnet den der TVtool igen og den siger: "TVtool was unable to detect a tv chip on your card. Please have a look in the FAQ to solve this problem"
Aner ikke hvorfor den siger det - for jeg burde da have et TV chip når der står i manualen at den kan tilsluttes fjernsynet!!
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 15:26 #28
Jeg tror bare du skal købe en DVD afspiller og sætte den i dit TV.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 15:27 #29
Nåååå det var bedre - Ja programmet fortæller hvorfor det ikke virker. TVtool understøtter kun en bestemt type TVchip.
Prøv at hente den nyeste driver til dit grafik kort
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 15:27 #30
ja det skal jeg sikkert -det er bare lidt træls at have købt computeren -og jeg regnede jo så med at det med dvd'en funkede!!
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 15:28 #31
- og det er på dit grafikkort du tilslutter dit TV ????
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 15:28 #32
øhh - og hvor gør jeg det henne?!!
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 15:29 #33
Jeg spørger dig om det er på dit grafikkort (der hvor din PC skærm er tilsluttet) at du tilslutter dit TV ??
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 15:30 #34
nej -der er et TVout -eller sådan noget hvor jeg skal proppe kablet i -kan lige checke hvad det hedder
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 15:31 #35
Tv -udgang!!
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 15:31 #36
Ja, men er det i samme kort som din skærm er tilsluttet ???
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 15:32 #37
det aner jeg så overhovedet ikke! -hvordan finder man ud af det?!
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 15:35 #38
Sider din TV-udgang ved siden at stikket til din PC skærm ??
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 15:38 #39
ja det gør den!!
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 15:40 #40
Du bliver nød til at prøve at hente den nyeste driver til dit grafikkort.
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 15:41 #41
øhhm -okaj! -men ved du hvor jeg kan finde det henne?!!
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 15:46 #42
Det ender nok med at jeg ringer til Amitech websupport (har lige fundet ud af at de har åbent indtil kl 20 idag!) -så burde de da vel kunne finde ud af det!!
Avatar billede kick Nybegynder
15. november 2002 - 15:50 #43
Amitech har en hjemmeside hvor du kan hente de nyeste driver.
Så hvis du ved hva model nr du har er det lige til at gå til.
www.amitech.dk

KICK
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 16:09 #44
Nu har jeg downloaded den nyeste version -og den downloadede også fint -har genstartet computeren - men den skriver stadig det samme når jeg prøver at åbne Tvtool: "TVtool was unable to detect a tv chip on your card. Please have a look in the FAQ to solve this problem"
Avatar billede ullum Praktikant
15. november 2002 - 16:35 #45
ok og hvad står der så i faq
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 16:38 #46
tja!! -jeg kan ikke finde noget sted med faq -kun diverse indstillinger og sådan noget!!
Avatar billede ullum Praktikant
15. november 2002 - 16:44 #47
hvis det er under faq må deres support kunne hjælpe
Avatar billede kick Nybegynder
15. november 2002 - 16:45 #48
Hvilket proggram bruger du til at afspille din dvd film med????
Virker de på din PC???

KICK
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 16:47 #49
jeg bruger cool dvd og det virker fint på computeren -der er ingen problemer overhovedet!!
Avatar billede ullum Praktikant
15. november 2002 - 16:47 #50
"det funker ikke!! -jeg kan sagtens afspille dvd'er på computeren men når jeg vil gøre det på fjernsynet går det ikke! -Man kan slet ikke tilslutte en anden skærm (fjernsynet) til computeren -der kan kun vælges analog skærm under n-view + man kan ikke trykke på klon!" men det er jo blevet lidt meget at skulle læse igennem
Avatar billede kick Nybegynder
15. november 2002 - 16:50 #51
Har du prøvet med nogle ander kabler kan jo være at dem du bruger ikke virker
som de skal.

KICK
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 17:03 #52
Du bliver nød til at skrive / ringe til Amitech websupport og hører dem hvad der er galt med Nview
Du kan også prøve at hente driver her http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_40.72
Det skal bare virke, ellers kan du godt levere dit computer tilbage, og be om en ny
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 17:07 #53
Je går ud fra at dit TV er slået hen på AV :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 17:11 #54
Er det denne driver du har hentet: http://www.amitech.dk/filer/grafik/30.82_winxp.exe ???
Avatar billede anuseren Nybegynder
15. november 2002 - 17:15 #55
krista har du et geforce4mx200/400?

hvis du har det, så virker tvtool ikke nemmerlig...
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 17:17 #56
Glem TVtool - det er konstateret at dette program ikke kan bruges i hans tilfælde
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 17:54 #57
jeg har prøvet med alle programmer der ikke er noget på i forvejen!
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 17:55 #58
jeps - jeg tror det er den driver jeg har hentet -det var i hvert tilfælde den nyeste til mit grafikkort geforce4mx420!!
Avatar billede krista Nybegynder
15. november 2002 - 18:12 #59
så har jeg ringet til hotline og det har vist sig (eller det sagde ham gutten jeg snakkede med i hvert tilfælde)at det var fordi de havde sendt nogle forkerte kabler med computeren -så nu sender han nogle nye på mandag! ... man må bare håber at det virker så!
Avatar billede ullum Praktikant
15. november 2002 - 18:13 #60
så kom du da så langt
Avatar billede kick Nybegynder
15. november 2002 - 18:21 #61
Jamen så har jeg jo ret.
Så du får lige mit svar.

KICK
Avatar billede donwang Nybegynder
15. november 2002 - 18:26 #62
Prøv altid at ringe til supporten først!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. november 2002 - 02:28 #63
Når min knægt låner min pc for at køre den sammen med hans fjernsyn, skal han lige ind og ændre en indstilling før det virker. Egenskaber for skærm -indstillinger og avanceret herinde skal har på fanebladet displays og vælge at nu er det ikke på pc men skærmen på fjernsynet
Avatar billede kick Nybegynder
06. januar 2003 - 15:51 #64
Takker for point'z