Avatar billede hawkpapa Juniormester
14. november 2002 - 16:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Pc længe om at starte

Hallo eksperter

Jeg har et lille problem med min PC. Jeg kører XP med SP1 installeret,og har Norton Personal Firewall 2002 og Norton AV 2003 kørende. Problemet er at det tager en helvedes tid før Pc er klar til at køre, jeg venter på at AV 2003 og firewalen bliver klar. Jeg har hørt at det er firewalen der tager tiden, kan man ikke få det til at starte hurtigere. Spørgsmålet er vist blevet stillet, men jeg kan ikke finde det.

På forhånd tak

Hawkpapa
Avatar billede mini97ad Nybegynder
14. november 2002 - 16:52 #1
Hmm, måske kan det hjælpe hvis du fjerner nogle af de andre programmer som indloades ved start.

1) kør start
2) Skriv msconfig
3) Vælg fanebladet programmer og fravælg de unødvendige programmer
Avatar billede mini97ad Nybegynder
14. november 2002 - 16:52 #2
Jeg tror ikek at du kan gøre så med ved indlæsningshastigheden på Norton...
Avatar billede mini97ad Nybegynder
14. november 2002 - 16:56 #3
Hvad er det for en computer du har? Hvor hurtig er den..
Avatar billede perhaps Nybegynder
14. november 2002 - 17:16 #4
Nej jeg tror heller ikke du kan gøre meget ved indlæsningstiden, men som mini97ad også skriver så er der måske nogle programmer som du kan fravælge at starte op sammen med windows. Men generelt jo flere programmer du får og især jo flere der skal starte op sammen med windows jo længere tid tager det. Men du kunne da evt. lige tjekke for spyware ved hjælp af ad-aware. http://www.lavassoft.de Der er masser af spyware som har for vane at stare op ved pc-start.
Avatar billede mini97ad Nybegynder
14. november 2002 - 17:20 #5
Perhaps: Spyware, det har da ikke så meget at gøre med opstartshastigheden?? Det er da mere ens hastighed, når man bruger Internettet.
Avatar billede hawkpapa Juniormester
14. november 2002 - 18:00 #6
Ad aware har jeg haft længe og der er ikke spyware på PC'en. Jeg har hørt at det er en eller anden port man skal sætte til ????1000 MhZ 512DDR Ram. Alt unødvendigt er slået fra
Avatar billede perhaps Nybegynder
14. november 2002 - 19:25 #7
mini97ad: Det er jeg ikke helt enig i. Spyware kan sænke hastigheden når man er på nettet. Det har du ret i, men mange spywareprogrammer starter deres aktivitet allerede ved opstart af puteren. Her er en, hvis KaZaa startede op ved pc-start  http://www.eksperten.dk/spm/263377 og den har da en masse "biprogrammer" med sig. Tror du ikke også at de startede op samtidig? Man har efterhånden også hørt om mange tilfælde af malware hvort startsiden ændres til en pornosite. Opstartfasen går i hvert fald i dette spørgsmål "til PC'en kører", jfr. hawkpapas spørgsmål. Det er min mening. Det kan godt være vi ikke er enig.
Avatar billede mini97ad Nybegynder
14. november 2002 - 19:49 #8
Hej Perhaps,

fair nok, var ikke klar over at spyware efterhånden også påvirker opstarten ;-). Jeg er bestemt ikke uenig med dig - troede bare ikke at det havde så stor en betydning.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. november 2002 - 01:14 #9
Hvis du har sat Norton til at scanne din pc ved hver opstart skal du have det stoppet, da den her sluger flere minutter. Norton kører jo hele tiden når den først er startet og det er derfor unødvendig at scanne hele din pc i opstarten.
Avatar billede hawkpapa Juniormester
25. april 2003 - 14:42 #10
lukker det er for gammelt