Avatar billede qreg Nybegynder
09. oktober 2000 - 21:01 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Automatisk defragmentering

Er der nogen der har en løsning til automatisk at foretage defragmentering af alle harddisk en gang om ugen, under win2k naturligvis.

Qreg
Avatar billede xion Nybegynder
09. oktober 2000 - 21:09 #1
Avatar billede qreg Nybegynder
09. oktober 2000 - 21:44 #2
Hvis det virker får du naturligvis dine point, men jeg sigtede nu mere med en mulighed for at gøre det med den indbyggede defragmenter.
Avatar billede miciver Nybegynder
09. oktober 2000 - 22:06 #3
Brug Scheduled task....Findes under programs - accessories - system tools - scheduled task. (Desværre, jeg sidder med en Engelsk udgave)
Der starter du bare defrag og fortæller hvor tit den skal køre.

Michael
Avatar billede xion Nybegynder
09. oktober 2000 - 22:15 #4
Lige til info er ExecSofts\'s defreg det samme som win2k\'s defrag i Computer Management, MS har købt retten til det i win2k.
Avatar billede xion Nybegynder
09. oktober 2000 - 22:21 #5
miciver >> er du sikker på at man med sched både kan starte programmet og starte en defrag ?? if so, så er det vel den bedste løsning.
Avatar billede qreg Nybegynder
09. oktober 2000 - 22:35 #6
miciver>>>
Jeg har også en engelsk udgave...så det.

Jeg har prøvet din metode, men jeg kun få den til at starte programmet, hvorefter den med det samme lukker programmet igen, da defrag ikke kan sættes til defragmentere automatisk når det startes.....jeg kan i hvert fald ikke.
Avatar billede svein Nybegynder
10. oktober 2000 - 08:39 #7
DiscDefragmenter har ingen \"command line\" muligheder, så der er ingen opstartsmuligheder med tilhørende switches for at få denne defrag til at køre i en scheduler!
Men, så kan man benytte \"scriptit.exe\" fra tools på bl.a. Windows NT 4.0 server cd.
Scriptit kører ved hjælp af en .ini fil med settinger for hvert vindue. Den kan man naturligvis schedulere, da man kan start den indenfra en .bat fil etc.
Avatar billede qreg Nybegynder
10. oktober 2000 - 10:29 #8
Findes dette scriptit program også under win2k, eller kan nt4 versionen bruges?
Avatar billede svein Nybegynder
10. oktober 2000 - 10:57 #9
Jeg mener helt bestemt at den kan bruges under WIN 2000 og den findes på Windows NT 4.0 server CD i biblioteket Tools.
Avatar billede qreg Nybegynder
10. oktober 2000 - 11:36 #10
Jeg har desværre ikke nt4. Men eftersom det er et tool er der vel ikke copyright på det???
Avatar billede svein Nybegynder
10. oktober 2000 - 11:48 #11
Det skulle jeg ikke mene, nej!
Avatar billede qreg Nybegynder
10. oktober 2000 - 12:00 #12
Er der så ikke mulighed for at du kan sende den til mig???? Hvis altså ikke jeg kan finde den på min win2k skive....det er godt nok kun pro jeg har.
Avatar billede svein Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:06 #13
Det kan jeg godt!
Hvad er din E-mail adresse?
Avatar billede qreg Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:41 #14
Min email er: sekhmet@slabs.dk
Avatar billede qreg Nybegynder
11. oktober 2000 - 16:31 #15
Jeg kan ikke finde ud af at bruge det program du sendte mig....jeg aner simpelthed ikke hvordan jeg skal lave et script der starter defrag og begynder at defragge et drev.
Avatar billede svein Nybegynder
12. oktober 2000 - 08:21 #16
Du  starter som i det eksempelscript jeg sendte med, med at skrive:
run=%SystemRoot%\\System32\\dfrg.msc
i den .ini fil jeg sendt med og så er du i gang!!
Kør det i f.eks. en .bat fil :
scriptit.exe scriptit.ini
Avatar billede qreg Nybegynder
12. oktober 2000 - 08:26 #17
Øhhhh ja, men så får jeg jo bare samme resultat som ved at kører den manuelt, og så er jeg så vidt.

Hvad jeg gerne vil vide er hvilke parametrer der skal bruges for at få den i gang med at defragmentere automatisk.
Avatar billede qreg Nybegynder
12. oktober 2000 - 08:27 #18
Xion>>> Jeg er desværre bange for at jeg må afvise dit svar, eftersom jeg skal til at købe programmet for at kunne bruge det til noget, da der kommer en nag screen hver gang jeg starter det.
Avatar billede svein Nybegynder
12. oktober 2000 - 08:58 #19
greg>
Som jeg har forklaret før så findes der ingen parameter til defrag programmet!! Det vil sige at der ikke er nogen mulighed til f.eks. at skrive \"dfrg.msc /s \" og så ville defrag køre silent!
Scriptit fungerer som følgende:
Du sætter indstillinger for hvert vindu.
run=%SystemRoot%\\System32\\dfrg.msc starter defrag programmet.
Derefetr vil du lave følgende:
ALT+A for at gå i Action menuen og ALT+D for at starte defragmenteringen!!
Der står forklaringer i hjelp filen til hvordan du sætter ALT sættinger i ini filen!
Avatar billede qreg Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:35 #20
Jeg fik det til at virke, hvorfor jeg har accepteret svaret.

Tak.