Avatar billede hardsoft Nybegynder
09. november 2002 - 13:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Test op computer findes på netværket...

Hey, hvordan kan jeg teste, om en computer findes på netværket ?

Altså f.eks. hvis jeg vil teste om der er nogen computere på netværket der hedder "SALG"...
Avatar billede kantoraza Nybegynder
09. november 2002 - 15:30 #1
lytter....
Avatar billede the_email Nybegynder
09. november 2002 - 15:34 #2
Du søger efter den... Start -> Søg -> Filer og Mapper; i det vindue der nu bliver åbnet vælger du "Søg efter": Computere.

TheEmail.
Avatar billede hardsoft Nybegynder
11. november 2002 - 14:35 #3
Ja, det skulle gerne være fra VB (6.0) he he, det andet vidste jeg godt ;)
Avatar billede fladstrand Nybegynder
11. november 2002 - 22:10 #4
Jeg har gjort det at jeg har oprettet et netværksdrev (i eksemplet f:) der linker til \\computer\share hvor computer er copmputernavnet og share er c:\ på computeren.
Nu kan du f.eks. teste på følgende måde:
    RESULT = Dir("f:\WINnt\win.ini")
    If RESULT = "" Then
        MsgBox "PC er ikke online", vbOKOnly
    Else
        MsgBox "PC er online", vbOKOnly
    End If
Avatar billede hardsoft Nybegynder
22. november 2002 - 16:15 #5
har set om jeg kunne få sat et netværksdrev op, men det var desværre ikke muligt, kan man ikke bare tjekke det med et eller andet echo kald eller noget...
Avatar billede hardsoft Nybegynder
04. januar 2003 - 13:27 #6
lukker...