Avatar billede mmmtm Nybegynder
07. november 2002 - 14:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

single sign-on

Vi har sat single sign-on på vores intranetserver og vores mailservere. Det virker fint - men når brugere med navnesammenfald (kun for common name, ikke i ou) vil tilgå deres iNotes webmail (via intranet) virker det kun for den ene af disse brugere, som ikke kan logge ind.
Hvorfor mon ?
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
11. november 2002 - 23:55 #1
Fordi Domino ikke kan skelne de personer, der logger ind med samme common name.

Enten skal du som admin gennemtrumfe (jeg går ud fra du bruger R5)
1) ændring af common name, således at alle har unikke navne (nok ikke praktisk muligt)
2) oplære dine brugere i at logge ind med deres full name (kan gennemtvinges ved at sætte feltet "web server authentication" til "Fewer name variations with higher security" på server dokumentet)
3) oplære dine brugere i at logge ind med deres short name (som selvfølgelig skal være unikt, kan være initialer eller alias)

Håber det hjælper dig.
Lars/RESULTURE
Avatar billede mmmtm Nybegynder
13. november 2002 - 20:40 #2
Jeg bliver desværre nødt til at afvise svaret, da vi allerede havde løst det ved at ændre common name, så mellemnavn indgik, eller - hvis brugerne ikke havde dette - at tilføje et 1,2, ..osv.
2) nåede vi derfor aldrig til (men er vel samme som 1)
3)havde vi prøvet til at starte med, men det funkede ikke.

Men tak for buddet.

/Lukker.