Avatar billede mini97ad Nybegynder
06. november 2002 - 10:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

min side forsvandt fra google

Hej,

jeg lavede en ny side for 2 uger siden og for en uge siden kom den med i google.

Nu er den imidlertidigt forsvundet igen fra google - hvad kan årsagerne til dette være?

venligst
Michael
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. november 2002 - 11:03 #1
Årsagen kan være mange ting, men jeg tror du er udsat for "the google dance". Når google opdatere deres databaser, jonglere de mellem 3 til 4 forskellige databaser. Prøv først at søge i www.google.com. derefter i baserne www2.google.com og www3.google.com. Hvis din nye side findes i en af disse baser, er det googledancen der er i gang og du vil med stor sandsynelighed dukke op i google når dansen er forbi.

Hvis du ikke er i nogle af disse baser, så skriv lige, så må vi kikke på din kode for at se om du har gjordt noget der kunne fornærme google
Avatar billede mini97ad Nybegynder
06. november 2002 - 11:07 #2
Hej bufferzone,
tak for svar - nej den er heller ikke at finde i de andre baser.

min kode er:
<meta name="Keywords" content="relevante ord ">
<META NAME="Description" CONTENT="beskrivelse af siden">
<META NAME="robots" CONTENT="index,follow">
Avatar billede mini97ad Nybegynder
06. november 2002 - 11:20 #3
kan det have noget at gøre med at jeg har et keyword i beskrivelsen der matcher min gamle side. Den gamle side er nemlig uden bindestreg i domænet.

Altså at google måske fjerner den igen fordi jeg bruger et keyword til mit andet domæne uden bindestreg, således at google opfatter det som snyd? (Det er ikke snyd, da jeg har fjernet alt undtagen den gamle index side)

Baggrundsinfo: Den nye side jeg ønsker tilmeldt i google er en gammel side som jeg har flyttet over på et nye domæne, hvor domænenavnet er det samme undtaget at det er adskildt med en bindestreg...
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. november 2002 - 12:30 #4
Jeg vil hellere have en url så jeg kan se al din kode, hvis du f.eks. har en font farve der er identisk med din baggrundsfarve, også selvom den font sidder oven på en tabel celle med en anden cellebaggrundsfarve, vil google se det som om du har skrift med samme farve som baggrunden. Det må man bl.a. ikke.
Du kan også blive bannet for dublicated content, hvis du har to eksemplare af samme side liggende osv osv.

Metatags virker stort set ikke i google
Avatar billede mini97ad Nybegynder
06. november 2002 - 16:42 #5
Hej Bufferzone, tak for svar - jeg vil helst ikke røbe en URL her, men vil gerne sende dig den med email, hvis det kan lade sig gøre.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. november 2002 - 17:05 #6
kim@bufferzone.dk, men jeg er selvfølgelig nødt til at poste hvad problemerne er hvis jeg finder nogle, e.v.t. med bidder af kode til at illustrere. jeg skal nok holde url'en tæt