Avatar billede stc Nybegynder
05. november 2002 - 22:50 Der er 2 kommentarer

Pivot tabel med Access eller WEB data

Hej

Jeg benytter Excel (2002) pivot tabeller i stor stil op mod en Access (2002) db. Nogle af pivot tabellerne sender jeg til brugere (inkl. data). Nu vil jeg gerne gøre det muligt for disse brugere at opdatere data fra Access databasen på egen hånd. De har forbindelse til Access via netværk, men det går alt for langsomt for brugere på andre lokationer at gå denne vej. Jeg legede lidt med at bygge en ASP løsning, men fandt ud af, at Excel pivot tabeller ikke kan køre direkte mod en WEB søgning.
Det er en betingelse at brugerne forbliver i Excel og da databasen er på ca. 1 mio. rækker er det ikke muligt at lave en WEB query der blot importerer data til Excel. Nogen forslag til hvordan jeg får dette til at fungere fornuftigt ?
Avatar billede bak Seniormester
06. november 2002 - 09:04 #1
Brugerne har sikkert ikke noget fornuftigt at alle data til, så hvad med at lave OLAP-cuber, som er summering af data på et højere plan. Disse "fylder" jo ikke nær så meget og vil være hurtigere at opdatere.
Avatar billede stc Nybegynder
06. november 2002 - 13:17 #2
Det har de desværre. De data der medsendes er nøje defineret af brugerne selv som har brug for detail indsigt. Kuber har i øvrigt også en del ulemper. Så vidt jeg husker kan man ikke lave egne grupperinger m.m. når en pivot tabel er baseret på en kube.