Avatar billede basic.me Nybegynder
05. november 2002 - 20:03 Der er 7 kommentarer

Meget simpelt hjemmeside system.

Hej verden.
Jeg står lidt her og har brug for lidt hjælp .. jeg har søgt lidt rundt omkring efter et system til at styre en simpel hjemmeside med.

Der er brug for meget få funktioner.

Mulighed for at indsætte nyheder og opdatere !
-Nyhedssystem
  -link mulighed og upload af filer til undernyhed(uddybene nyhedslæsning)
    -bliblotek til at oploade nyheder i og database til at indexsere dem i.
  -Link mulighed(externe link) (externt vindue)

-Login system
    -For administrator

-billede album med thumbs
    -Upload dir til billeder og database over billeder

-Mulighed for at lave og rette et skoleugeskema(kalender)

Systemt skal være meget simbelt .. det skal bruges til at kunne overskue hvad jeg skal i min værdag og så mine gamle kan gå på siden og se hvad der sker i min uddandelse.
Jeg har ikke så meget kontrol over webdesign, da mit interresse "spektrum" ligger ved it-sikkerhed og unix/linux support.
Jeg er derfor meget lost om hvad der skal ske osv.
Jeg håber ikke det er for meget at spørge om og at det er formeget at forvente.
Men har bare ikke så meget tid til at sætte mig ind i hvad jeg skal gøre osv.
Jeg håber jeg har smidt nok point på.
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. november 2002 - 20:30 #1
Hvis du forvendter at der er en eller flere det skal lavet det specielt til dig så forventer du vist for meget. Du skal du nok kigge lidt på www.sharksforum.com og få folk til at give et tilbud på hvad det koster at lave et komplet system.

Du kan også selv finden små dele til dit system og sætte det sammen, til en site eks på steder www.activerpages.dk.

Eller prøve at finde hele sites lavet i ASP:
http://www.deerfield.com/products/web.htm
Avatar billede kennie_nm Nybegynder
05. november 2002 - 20:31 #2
openACS er et super-duper gratis community system med masser af den slags funktionalitet

Det er lavet i TCL, bruger AOLserver og Oracle/PostgreSQL
Avatar billede kennie_nm Nybegynder
05. november 2002 - 20:32 #3
Avatar billede ugilt Nybegynder
05. november 2002 - 20:39 #4
Tag et kig på www.plainblack.com
Avatar billede basic.me Nybegynder
05. november 2002 - 21:36 #5
Jeg har ikke forventet at få en kæmpe stor løsning etc :) (eagleeye) iknow at folk ikke kaster sig ud i de store projekter etc men jeg har surfede rundt efter alle muligesystemer og de fleste har en million overflødige funktioner som jeg bare ikke kan bruge :/ og bare bliver ...ja overfladiske.. så det kunne være at der var en lille koder som måske så havde en slat kode de kente til eller etc .. :) ..

Tak for linkene ..jer to andre . jeg chekker dem lige ud :)
Avatar billede perj Nybegynder
05. november 2002 - 23:25 #6
Du kan købe et komplet ASP system med sprogmodul (dansk m.m.) for 4-500 kr. Du kan frit ændre i koderne. Se bare her:
http://www.aspportal.net/index.asp?inc=custom
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
18. november 2002 - 00:33 #7
skriv til mig på rene@asp-server.dk så kan vi finde ud af noget :)

//technodance.dk//