Avatar billede daniel_d Nybegynder
05. november 2002 - 19:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

søgetider mange kreterier vs få kreterier ?

Lige et hurtigt spørgsmål ang søgning i en database.
Hvor stor hastighedsforskel vil der være på en søgning som f.eks. poster alle data i en database hvor x=y, altså en simpel søgning, i forhold til en søgning hvor f.eks x=y & q=p & z=i osv. Hvis man nu havde en søgning hvor den kun skal poste de data hvor eks. 15 kreterier skal være opfyldt. Vil det så være langsommere end hvis kun 1 kreterie skal være opfyldt, og hvor stor en forskel snakker vi om ????

Mine tanker vedrører primært en Access 2000 db...

Med venlig hilsen
Daniel D
Avatar billede martinlind Nybegynder
05. november 2002 - 21:02 #1
Alt ting tager tid, det må du nok lade komme an på en prøve, men index på dine kriterie felt speeder tingede krafitg op, fylder også lidt extra men hvis det er hastighed du vil ha' betyder det jo mindre.
Avatar billede daniel_d Nybegynder
05. november 2002 - 21:03 #2
Hvad vil det sige at indexere sine kreteriefelter ? Vil du prøve at forklare det lidt nærmere ?
Avatar billede daniel_d Nybegynder
05. november 2002 - 23:39 #3
andre der kan give mig et svar ? - plejer da altid at være et hurtigt svar herinde...
Avatar billede martinlind Nybegynder
06. november 2002 - 08:36 #4
Dvs. at du laver index'er på de felter du har med i dit kriterie.
eks.:

Create index <indexnavn> on X and q and z

eller noget i den stil, kender ikke lige syntaksen.
Avatar billede daniel_d Nybegynder
06. november 2002 - 17:16 #5
Er det noget man skriver i sin sql sætning ?
Avatar billede daniel_d Nybegynder
21. november 2002 - 21:17 #6
Jeg vil ikke give point for dit svar, da du ikke har uddybet det nok og egentlig svaret på mit ?
Avatar billede daniel_d Nybegynder
21. november 2002 - 21:17 #7
jeg lukker