Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 16:31 Der er 233 kommentarer og
1 løsning

Det nye look hvad synes du?

Hvad synes I om det nye look på E.?
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. november 2002 - 16:32 #1
*hooost*
Avatar billede dr0zie Nybegynder
05. november 2002 - 16:32 #2
det er mget fedt bare skide mange banner
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
05. november 2002 - 16:33 #3
Well, der skal da noget tilpassning igang, for de fleste navne/point kan ikke være i boxene længere.

Bortset fra det er det ikke de store ændringer - lidt farve og logo.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 16:33 #4
ljweb>Er det et positivt eller negativt host?
Avatar billede jensendk Nybegynder
05. november 2002 - 16:33 #5
It sucks..

Banner i toppen står ikke over indlæg. Ingen klar markering om felter i venstre side, virker visuelt som  en MEGET uheldig side i mine øjne..

Dette er IKKE for at flame, jeg er  bare totalt skuffet!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
05. november 2002 - 16:33 #6
Jeg har som probruger ikke set ét banner endnu :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. november 2002 - 16:33 #7
prøver lige at logge ud så man kan se bannerne *hihi* har en stor hvid "ingenting" i toppen nu
Avatar billede admin Novice
05. november 2002 - 16:34 #8
pelkjaer: det ser jeg på...
Avatar billede sesam Nybegynder
05. november 2002 - 16:34 #9
Jeg kunne langt bedre li' det gamle - Den nye blå farve skinner for meget en i øjnene
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 16:34 #10
Jeg synes personligt at den lyse blå farve i boksene er noget belastende.
Avatar billede cdc Novice
05. november 2002 - 16:34 #11
Ikke det kønneste jeg har set :o(
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. november 2002 - 16:34 #12
schultze >> et host er sjældent positivt :)
Avatar billede jensendk Nybegynder
05. november 2002 - 16:34 #13
Og nu ligner den sig selv igen.. .Underligt...

Men meget  pænere...
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 16:34 #14
Min mening:

Efter hvad jeg kan se er Eksperten.dk nu blevet til den rene reklamesøjle! :|

Det distraherer serøst mine øjne ret meget, men hvis det er så mange reklamer der skal til for at køre siden, er der jo egentlig ikke andet at gøre..
Jeg syntes at farverne er ALT og jeg mener alt for lyse nu.. Logoet tjaa..
Avatar billede sthen Nybegynder
05. november 2002 - 16:34 #15
Siden er for bred nu til at kunne vises i 800x600 uden at skulle scrolle sideværks, og det er p.... irriterende
Avatar billede jensendk Nybegynder
05. november 2002 - 16:35 #16
Første gang kom jeg  fra CW.. Gør det en forskel???
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
05. november 2002 - 16:36 #17
Det spørgsmål måtte jo komme ;o)
Jeg synes det grafisk ser ganske nydeligt ud, men ellers suger det med de 3 skodbannere nederst på siden. Det er godt at have en reklameblocker, så de kan slåes fra. Jeg synes virkelig de er irriterende fordi det tager ekstra tid at hente siderne ned... Desuden er der kommet diverse fejl i menuerne og Top10 listen er blevet for smal... Der skal vist lige rettes et par småting...
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 16:36 #18
Man kan heller ikke læse navne på Top10 listen fuldt ud...

Såsom:
ErikJakobsen
Keysersoze
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. november 2002 - 16:37 #19
skynder mig at logge ind igen *pyyh* :) men glad for at de store scrolldown bannere ikke er på...
Avatar billede skra Nybegynder
05. november 2002 - 16:37 #20
OK... men der kommer to javascript fejl hver gang en side skal vises og menuen i toppen er VÆK...

Men det nye logo er federe end det gamle... hvis bare det ikke mindede så meget om alle andre logoer omkring nettet (fx e-handelsmærket og forskellige e-mail logoer)
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 16:38 #21
Men hvad.... De skal jo lige ha' tid til finpudsning :)
Avatar billede stroehm Nybegynder
05. november 2002 - 16:38 #22
Det holder ikke!
:(
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 16:38 #23
hmm der er da noget galt med programmering kategorien. Den flipper lidt.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. november 2002 - 16:38 #24
hmm, ethvert design burde stadig kunne ses i 800x600 som sthen også er inde på
Avatar billede admin Novice
05. november 2002 - 16:38 #25
Vedr. evt. script fejl: Husk at tømme cachen.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 16:38 #26
skra>> Jeg får ingen Javascript fejl og menuen er der....
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
05. november 2002 - 16:39 #27
Ja.. iflg. www.echoecho.com bruger mere end 50 % af folk i verden 800*600...
Avatar billede nuki Nybegynder
05. november 2002 - 16:39 #28
Hmmm logoet hmmm det er ikke for kønt.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 16:40 #29
admin>> Nu du er her! Øhmm hvad sker der for jer???

http://www.eksperten.dk/spm/228672
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. november 2002 - 16:40 #30
nuki, nej det er nok ikke en E-grafiker der har lavet det*LOL*
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. november 2002 - 16:43 #31
Heh, et par gamle Mozilla fejl er rettet, og et par nye kommet til :)
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 16:43 #32
westhi>hmmm nu bør jeg vel ændre grafikken i min lille flash movie til det nye E-logo.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 16:43 #33
Ja lige præcis ;o)
Avatar billede admin Novice
05. november 2002 - 16:45 #34
ljweb: hvilke?
alle: send gerne bugs til info@eksperten.dk
Avatar billede neteffect Nybegynder
05. november 2002 - 16:45 #35
Spørgsmålsoversigten med (med seneste 10 åbne + seneste 10 besvarede) kan ikke længere være i et browservindue uden lodret scrollbar på min 1200 x 1024 skærm. Det er en forringelse. Måske den lige kan være der, når boksen med sidste nyt fra eksperten forsvinder igen. Men det er et dårligt tegn, at samme mængde information pludselig fylder mere end før.

"Banneret i toppen vil blive større for at tilgodese nye standarder på annoncemarkedet" - Det var dog den lammeste undskyldning!

Hvorfor ikke bare skrive "reklamerne er blevet større og mere irriterende, fordi vi tror på, at de højere besøgstal siden overtagelsen nok skal holde alligevel"?
Avatar billede admin Novice
05. november 2002 - 16:46 #36
neteffect: større banner skulle gerne betyde flere annonce kroner, hvilket er nødvendigt for et site som Eksperten.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
05. november 2002 - 16:48 #37
admin -> I "Konto -> Spørgsmål hvor du deltager" er der ikke plads til "deltager", så der står bare "Konto -> Spørgsmål hvor du "
Avatar billede admin Novice
05. november 2002 - 16:48 #38
fiskesuppe: tak.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. november 2002 - 16:48 #39
hmmm, i min naivitet kan jeg ikke få et større banner til at hænge sammen med større indtægt, men er det tilfældet vil jeg da skrive mit navn med større bogstaver på døren til kontoret, så kan det være at jeg får mere i løn!!!!
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 16:49 #40
Når man ikke er logget ind er der en login boks deroppe ved "dine data"

Hvorfor er baggrunden grå og hvorfor er knapperne så store??
Der er da ingen grund til at bryde standard designet med sådan noget??
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. november 2002 - 16:51 #41
admin >> den email, router den ikke direkte i /dev/null ? *hihi* de foerste fejl var i pointgivning der ikke er plads til. Visse fonttyper bliver meget smaa, fx i toplisten. (System er en Redhat 8 med Mozilla 1.0.1)... Der er en farvefejl i menuen efter dropdown ... Hmm der var flere, men kan ikke huske dem pt.
Avatar billede dmcn Praktikant
05. november 2002 - 16:53 #42
"hmmm, i min naivitet kan jeg ikke få et større banner til at hænge sammen med større indtægt"
Folk er blevet blinde for 480 * 60 bannere - de ser dem ganske enkelt ikke mere. Derfor skal der alternative bannerformater til. At IDG har valgt så store bannere hænger formentlig sammen med deres annoncører. Disse har formentlig brug for lidt mere plads til at præsentere deres produkt - vi er en svær målgruppe, da vi er ufatteligt kritiske overfor hvad vi ser, og med mere plads til bedre præsentation kan man lokke flere til at klikke -> flere penge i kassen.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. november 2002 - 16:53 #43
Størrelsen af bannerne = mindre effekt = lig med mindre aktive brugere = dårligere ry på internettet.

Hvordan tjener man penge på eksperten?

Laver point om til kr. og øre, derefter indfører man et pct. sats på
pointene der gives af spørgeren. Der lægges oven i spørgerens
betaling. Derefter skal spørgerne købe flere point via microbetalinger.

/per
Avatar billede admin Novice
05. november 2002 - 16:53 #44
jeg er klar over at jeg ikke er god til at svare på mail, men jeg får en del og har haft lidt for travlt på det sidste. ikke at det undskylder, men det er min dårlige undskyldning :)
det skal blive bedre, og burde kunne blive bedre, det lover jeg :)
Avatar billede initializing Nybegynder
05. november 2002 - 16:54 #45
Admin svar lige på mit spm. http://www.eksperten.dk/spm/279291

Det lille logo oppe øverst til venstre passer ikke rigtigt ind... Der er noget forkert ved det el. det matcher ikke. Prøv at sæt en border på det.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. november 2002 - 16:55 #46
hmm...  der er da sket en vis kommercielisering siden sidst :) Hele buden blinker :D Det ville være pænere at I tog endnu et kæmpebanner og smed det i bunden. Det formindsker godt nok antallet af reklamer, men nu siger I jo at store bannere giver flere penge :)
Avatar billede barklund Nybegynder
05. november 2002 - 16:55 #47
Solaris/Mozilla1.1 så er det FYLDT med fejl!!!!!

Designet flyder i et med baggrunden, menuen i toppen mangler fuldstændigt og mange andre detaljer...

Puha...

Og det er det samme på Solaris/Netscape6.2

Jeg ville ønske, at jeg kunne tage screenshots, men fra sådan en DTU-terminal som denne, findes der ikke programmer til det...
Avatar billede medions Nybegynder
05. november 2002 - 16:56 #48
admin> Der er heller ingen steder hvor man kan oprette sit CV...!

//>Rune
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. november 2002 - 16:56 #49
bliver nu ikke fristet af et større banner, tværtimod
og er stadig af den overbevisning, at 800x600 stadig skal kunne være med, uden vertical scrolling
Avatar billede backside Nybegynder
05. november 2002 - 16:56 #50
http://www.backside.dk/e/skod.gif
Ser ikke godt ud i toppen.
Avatar billede 7th Praktikant
05. november 2002 - 16:57 #51
Det er meget meget lyst. Logoet holder heller ikke...
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. november 2002 - 16:57 #52
admin >> hehe, man skal bare stikke dig i oejet med et grillspyd :)
Avatar billede admin Novice
05. november 2002 - 16:57 #53
Jeg vil gøre hvad jeg kan for at optimere til alle browsere.
Avatar billede medions Nybegynder
05. november 2002 - 16:58 #54
Admin> LOL så ikke "Rediger C.V" i menuen ;o)
-men dette skulle måske stå lidt tydligere... Evt. i dropdownmeuen...

//>Rune
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. november 2002 - 16:59 #55
barklund> Hmm... Jeg troede at DTU var en fremtid sikret uddannelse. :D

/per
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. november 2002 - 16:59 #56
er der andre der synes at de farver er MEGET lyse?

jeg har måttet sætte min skærm brightness ned fra 40 til 15 for at kunne se på exp uden at få ondt i øjenene
Avatar billede initializing Nybegynder
05. november 2002 - 16:59 #57
Sådan her ser Exp.dk ud i NS7

www.amplificator.net/fejl.gif

Hvad med jeres?
Avatar billede initializing Nybegynder
05. november 2002 - 17:00 #58
Nej.. Farverne er okay.. Blå er jo min yndlings farve.. Derfor blvier jeg på Exp.dk ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2002 - 17:03 #59
Dejligt med lidt ændringer - her kører det bare uden fejl - E er blevet noget kun kønnere at se på.

Kun har jeg en ting der generer mig: de 3 reklamer i bunden :(
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
05. november 2002 - 17:03 #60
Jeg synes såmænd det er dejligt med lidt fornyelse.

Mht. til bannere er det da en smule irriterende, men jeg kan selvfølgelig godt forstå hvorfor de er der.

Hmm... stører bannere skaber mere opmærksomhed kan jeg i hvert fald mærke.
Avatar billede initializing Nybegynder
05. november 2002 - 17:03 #61
Hvad får Exp.dk pr. kig på bannerne? Og hvad får de pr. klik? Vil gerne lige vide hvor mange penge jeg giver dem ;)
Avatar billede maped Nybegynder
05. november 2002 - 17:04 #62
Det eneste jeg har noget "imod" er at teksten er så lys at den næsten ikke er til at læse.
Avatar billede maped Nybegynder
05. november 2002 - 17:05 #63
,, sæt dem selv
Avatar billede initializing Nybegynder
05. november 2002 - 17:05 #64
Teksten? Hvor? Den er sort over det hele medmindre det er oppe i menuen øverst på siden. Den er da ikke ireterende at kigge på?
Avatar billede dmcn Praktikant
05. november 2002 - 17:05 #65
john_stigers : Bannerne i bunden kunne hurtigt vise sig at blive den største indtægtskilde af alle de nye bannere.
Hvad er det første du gør når du får besked om nyt indlæg i et spørgsmål? Du scroller til bunden - helt til bunden. Det samme når du selv vil kommentere. Det er altså der du tilbringer det meste af din tid, hvilket giver masser af tid til at kaste et blik eller to på bannerne. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2002 - 17:06 #66
teksten er da også sort her?`?
Avatar billede initializing Nybegynder
05. november 2002 - 17:06 #67
Admin: Kan du ikke lave sådan at man inde i sine indstillinger kan vælge om man vil køre Exp.dk i 'stor' format eller i 'lille'? Det er altså ret ireterende altid at skulle klikke 'stor' for hvert spm. man ser..
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2002 - 17:07 #68
n0rmailty> jeg kan sagtens se det logiske i at placere dem der - de generer bare når man kommer der ned - men måske det bare er tilvænning, man er jo fandt til at der ikke var noget der ;)
Avatar billede dmcn Praktikant
05. november 2002 - 17:08 #69
john_stigers : De irriterer - hvilket vel er hovedformålet med bannere. Man skal lægge mærke til dem. ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2002 - 17:08 #70
hehe - ja mon ikke det er formålet :)
Avatar billede admin Novice
05. november 2002 - 17:09 #71
Godt at se positive tilbagemeldinger og relavante fejlmeldinger. Vi har muligheden for at skabe det bedste community sammen.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 17:09 #72
Jeg synes ligesom et par andre at den lyse blå farve i boksene er for skarp.
Avatar billede maped Nybegynder
05. november 2002 - 17:09 #73
i de forskelige spm oversigter, er den nu temlig lys efter min smag.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 17:10 #74
schulze>>Det er også det jeg mener... Ellers er det jo fint nok, men jeg klikker næsten aldrig på bannere da de ikke interesserer mig
Avatar billede maped Nybegynder
05. november 2002 - 17:10 #75
teksten altså
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. november 2002 - 17:11 #76
jeg synes at de faver burde være op til den enkelte bruger..
lidt lige som en slags skins

orginal
nyt design faver
Avatar billede medions Nybegynder
05. november 2002 - 17:12 #77
Jeg vil give rkhdk ret! -Jeg syntes det skal være muligt at kunne vælge mellem de "gamle" farver og de nye! -De farver der er nu, skær i mine øjne!

//>Rune
Avatar billede neteffect Nybegynder
05. november 2002 - 17:12 #78
Status efter en måned med IDG:
Forbedringer: lidt opstramning på grafisk design
Forringelser: flere og mere irriterende reklamer

Mon ikke det er på tide IDG lægger sig i selen for at fastholde ekspertens største aktiv: eksperterne?
Avatar billede initializing Nybegynder
05. november 2002 - 17:14 #79
www.amplificator.net/fejl2.gif

Er den menu bar ikke lidt for tyk? Det ser da rimelig rumdt ud efter min mening..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. november 2002 - 17:14 #80
jeg vil/kan ikke foresætte i dette forum med disse skrigende farver.. da jeg skal nedsætte min brightness på skærmen for at kunne hold ud at se på exp.. med det resultat at alle andre sider nu er for mørke..
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 17:15 #81
initializing>> SÅdan er den også hos mig...
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. november 2002 - 17:15 #82
Nyt design og mulighed for at kommentere...

Første reklamen... Flot placering ca 50% af reklamen er ude i højre side hvor man ikke kan se den... Så nu har jeg en mega scrollbar i bunden af IE til inden verden nytte... når jo så jeg kan se den anden halvdel af reklamen..
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. november 2002 - 17:16 #83
Første eller den i toppen af siden...
Avatar billede dmcn Praktikant
05. november 2002 - 17:16 #84
Vi snakkede lidt om muligheden for at skifte farver selv på det sidste coadmin-møde - admin var ikke helt afvisende overfor ideen, og man kan jo så håbe at denne diskussion får ham overtalt. :)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
05. november 2002 - 17:21 #85
admin >> fint - godt med noget fornyelse der signalerer professionalisme, det trænger I til ...

Personligt foretrækker jeg (næsten:) et hvert tiltag der giver sitet et præg af forandring fra det amatør-site det var en gang. Ikke at amaturisme ikke er godt, men dette site er ikke et amatør og ditto folkeligt site mere. ... heldigvis ;-)
Avatar billede payout.dk Nybegynder
05. november 2002 - 17:23 #86
hold da helt op folk klager over et par bannners... hvad med at opgradere til pro så....

dog vil jeg give ret i den nye farve skinner hele rummet op :)
Avatar billede spe Nybegynder
05. november 2002 - 17:27 #87
Kønt er det bestemt ikke.
Det er direkte rædselsfuldt at se på.
Og så står teksten i bedste fald helt ude i kanten af en boks mod alle layout principper om luft omkring tekst og andre elementer og flere steder passer teksten slet ikke ind i boksene. Når man har slået visning af reklamer fra ligger der nogle meget dominerende hvide felter i stedet.

Her er 2 skærmbilleder af hvordan det ser ud hos mig. www.dtpkursus.dk/eksperten/eksperten.html
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 17:37 #88
tony_breindal>Ikke at amaturisme ikke er godt, men dette site er ikke et amatør og ditto folkeligt site mere. ... heldigvis ;-)

Hvad er det så?
Avatar billede spe Nybegynder
05. november 2002 - 17:38 #89
Kønt er det bestemt ikke.
Det er direkte rædselsfuldt at se på.
Og så står teksten i bedste fald helt ude i kanten af en boks mod alle layout principper om luft omkring tekst og andre elementer og flere steder passer teksten slet ikke ind i boksene. Når man har slået visning af reklamer fra ligger der nogle meget dominerende hvide felter i stedet.

Her er 2 skærmbilleder af hvordan det ser ud hos mig. www.dtpkursus.dk/eksperten/eksperten.html
Avatar billede neteffect Nybegynder
05. november 2002 - 17:38 #90
Det virker uprofessionelt, når exp ikke kan passe i et 800 pixels bredt browservindue.
Avatar billede spe Nybegynder
05. november 2002 - 17:39 #91
Og virke gør det heller ikke sender samme besked 2 gange.
Avatar billede initializing Nybegynder
05. november 2002 - 17:40 #92
spe: Du bruger også NetScape ik?

Se mit link ovenover hvordan det ser ud i NS for mig..
Avatar billede loonz Nybegynder
05. november 2002 - 17:42 #93
Jeg må indrømme, at jeg heller ikke er så glad for den nye lyse farve. Den skærer lidt for meget i øjnene :(
Avatar billede admin Novice
05. november 2002 - 17:42 #94
top 10 bug er nu rettet.
Avatar billede mat Nybegynder
05. november 2002 - 17:43 #95
Jeg har intet imod farverne eller det nye logo, det ser fint hos mig, men jeg har jo osse en pop-browser ;)

MEN....hvad sker der for de reklamer i bunden? Det er da for dumt at se på. Jeg er udemærket klar over at jeg kunne købe et pro medlemsskab, men så vil de føles som at få vredet armen om, hvis det er meningen at man ellers skal se på de reklamer.

Ellers gør alle top 10´ere i alle kategorierne pro´er, så bliver pointene osse noget værd, og så vil jeg gerne yde for at slippe for at se på de rædderligheder i bunden...

Det er vel dem der svarer på spg. der gør eksperten til det den er og IKKE idg, så vil vi osse gerne føle os værdsat og ikke blive bombarderet med grimme bannere.

just my 2 aggressive cents ;)
Avatar billede medions Nybegynder
05. november 2002 - 17:45 #96
admin>Det ser godt ud det med Top 10 nu! Men hvad vil du gøre ved vores problem med farverne?

Til alle> Har i nogen god idé hvad der evt. kunne gøres ved det?

//>Rune
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. november 2002 - 17:48 #97
hmm enten er det bare mig, eller er designet blevet ændret indenfor de sidste 10 min. ?

http://www.dinos.dk/index.php?op=10&act=bdfag&spm=279666

(før var der en ret gyselig blå farve over alt...)
Avatar billede spe Nybegynder
05. november 2002 - 17:48 #98
initializing>> Jo jeg bruger netscape og  på min mac er farverne ret mørke mens det på min pc i netscape er alt for lyse. Og så er det bestemt ikke kønt med de helt hvide felter til Nyt indlæg, flaget der angiver spørsmålets status m.m
Avatar billede initializing Nybegynder
05. november 2002 - 17:48 #99
Hvis nogen har fundet et bug og vil tage et screenshot men intet sted at smide billedet hen kan det smides på min FTP.

ftp.amplificator.net
Avatar billede initializing Nybegynder
05. november 2002 - 17:50 #100
Og når billedet er uploadet kan det ses på:

exp.amplificator.net
Avatar billede initializing Nybegynder
05. november 2002 - 17:50 #101
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. november 2002 - 17:51 #102
og hvis man som jeg sidder et sted hvor man ikke kan upp'e billeder via ftp, - er man velkommen til at bruge www.dinos.dk/?op=10 der har universets flotteste og mest brugervenlige browserbaserede uploadsystem :) */me pudser glorie.... :)
Avatar billede spe Nybegynder
05. november 2002 - 17:52 #103
I IE på min mac, ser det faktisk rimeligt ud nu men stadig lige rædselsfuldt i Netscape.
Avatar billede fun22 Nybegynder
05. november 2002 - 18:02 #104
Jeg kan ikke se menuen oppe i topen. Altså kan jeg ikke oprette nye spørgsmål
Avatar billede initializing Nybegynder
05. november 2002 - 18:05 #105
Jelzin din efteraber ;)
Avatar billede fun22 Nybegynder
05. november 2002 - 18:07 #106
Og jeg får også tre fejl meddelelser når jeg kommer ind på siden
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
05. november 2002 - 18:08 #107
schultze >> Det er et kommercielt initiativ der (forhåbentlig) har focus på bundlinien.
Avatar billede barklund Nybegynder
05. november 2002 - 18:09 #108
hey... hvad skete der? Nu spiller det jo perfekt her på min Solaris/Mozilla1.1
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. november 2002 - 18:09 #109
initializing>> hehe :0)
Avatar billede dmcn Praktikant
05. november 2002 - 18:11 #110
fun22 : Som admin siger, slet din cache.

barklund : Admin lytter rent faktisk til hvad I siger - fedt, ikke? :)
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 18:12 #111
tony_breindal>focus på bundlinien

Der skulle da helst være fokus på brugerne.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
05. november 2002 - 18:12 #112
hmm.. - jeg kan sq ikke rigtig lide det...

nu havde jeg lige vænnet min til top-menuen, så hvorfor ændre i den???
Avatar billede sukos Juniormester
05. november 2002 - 18:12 #113
grimt, og jeg røg ikke tilbage til den side jeg loggede ind fra! :O)
Avatar billede sukos Juniormester
05. november 2002 - 18:13 #114
især logo'et er grimt!
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 18:13 #115
Jeg kan se der er nogle der svare på mit spørgsmål, men I får altså ingen point. :)
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 18:14 #116
sukos>grimt er en subjektiv vurdering, prøv at være lidt mere konstruktiv.
Avatar billede initializing Nybegynder
05. november 2002 - 18:14 #117
Kenneth har du fået din com. tilbage?
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 18:16 #118
initializing>Pls stay on subject. :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. november 2002 - 18:17 #119
jeg vil også mene at logoet står lidt palle alene for sig selv... det kunne udemærket laves bedre.

<OT>
"Peter og allemulige andre">> i forbindelse med uploading af posts til min side, burde jeg måske skrive at jeg logger ip, tidspunkter mm. - jeg har ikke taget skridt til at finde ud af hvem du er, men at du spammer min side finder jeg ikke særligt underholdende. Såfremt du har yderligere kommentarer i den forbindelse kan jeg kontaktes via. banner@dinos.dk.
</OT>
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
05. november 2002 - 18:17 #120
jeltzin101 -> hvis du har lavet noget til og eller noget, så skriv lige en mail (uanset hvad :D) til info@get-ready.dk - min COM er død

Er her ikke en bug?? - inden navne kun et '0'
http://www.eksperten.dk/spm/277156
Avatar billede sukos Juniormester
05. november 2002 - 18:17 #121
irriterende mega-store bannere og så det logo! Ligner en bogklub (IDG)

Og så vil jeg faktisk meget gerne tilbage til siden jeg så på da jeg loggede ind, men det er vel bare en lille fejl?
Avatar billede bak Seniormester
05. november 2002 - 18:18 #122
Det, jeg kan se af siden ser flot ud,  men der er da surt at skulle scolle hele tiden. Siden bør laves til 800*600.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
05. november 2002 - 18:19 #123
initializing -> SKRIV OVER MAIL!

undskyld mit indlæg...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
05. november 2002 - 18:20 #124
schultze >> De to ting er uadskillige. Hvilken der kommer først er nok  en 'Hønen og ægget' diskussion :)
Avatar billede initializing Nybegynder
05. november 2002 - 18:21 #125
44fire44: Der står da navne på siden?
Avatar billede backside Nybegynder
05. november 2002 - 18:48 #126
http://www.backside.dk/e/skod.gif

Er det kun mig der har den fejl i toppen, eller har jeg overset et indlæg?
Det er lidt svært at følge med. ;)
Avatar billede sukos Juniormester
05. november 2002 - 18:51 #127
Ja, det kan jo være svært at håndtere store bannere! :O)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
05. november 2002 - 18:54 #128
det gør der nu. - efter jeg har lavet et indlæg ;D
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
05. november 2002 - 18:56 #129
det virker fint hos mig...

forresten, 'backside' -> har du expPRO??
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. november 2002 - 18:56 #130
backside >>  jeg har samme problem og har nævnt det men et billede er jo bedre end 1000 ord :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. november 2002 - 18:57 #131
Men i Morzilla står den rigtig nok...
Avatar billede backside Nybegynder
05. november 2002 - 19:01 #132
44fire44>> Jep
Avatar billede dmcn Praktikant
05. november 2002 - 19:04 #133
Jeg har ikke backside's problem - ePRO og IE6 her.
Avatar billede backside Nybegynder
05. november 2002 - 19:07 #134
Skulle måske lige nævne at jeg har IE5
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
05. november 2002 - 19:08 #135
HVORFOR ER DER INGEN TOOLTIP-TEXT MERE!!!!!!!!!!!?????

kun hos mig eller?
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
05. november 2002 - 19:11 #136
Kunne godt strege logoet og menu'erne op med en border! Alt for mange bannere....logoet er ELENDIGT!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
05. november 2002 - 19:11 #137
jeg har IE6 og ikke expPRO

backside-> ok.. - jeg så bare den nye menu 'Nye indlæg' på 'spm'-siden :D
Avatar billede dmcn Praktikant
05. november 2002 - 19:15 #138
cablenet.dk : Skru lige ned for antallet af udråbs- og spørgsmålstegn - det er ikke ligefrem fremmende for en seriøs debat.
Avatar billede neteffect Nybegynder
05. november 2002 - 19:17 #139
Det med sidebredden... "Banneret i toppen vil blive større for at tilgodese nye standarder på annoncemarkedet" stod der i nyhedsmeddelelsen. Måler man på banneret, står det klart, at banneret er indrettet til at kunne benyttes på sider, som holder sig inden for 800 pixels inklusive vinduesramme. Men henvisningen til "Nye standarder på annoncemarkedet" indebærer vel også, at man vil respektere intentionen med "standarden"?

En grund til det er vigtigt er, at "rigtige eksperter" har skærme med stor opløsning, fordi de vil kunne arbejde med flere vinduer ad gangen. Samtidig er mange af "svarerne" her på exp jo travle folk, som må forventes at have andet på skærmen end blot exp. Derfor bør eksperten gøre en dyd af at begrænse bredden til de max 800 pixels, som andre professionelle sites kan det, se fx TV2's.
Avatar billede double-g Juniormester
05. november 2002 - 19:20 #140
Det er faktisk mega upraktisk, at man ikke kan læse indlæggene samtidig med at man kan se, hvem der har skrevet dem i 800 x 600
Avatar billede hirayz Nybegynder
05. november 2002 - 19:25 #141
18,75 om måneden og så er der ingen bannere nogen steder (hvis du køber for et år af gangen)

Og så grimme synes jeg nu ikke de farver er... :-)
Avatar billede backside Nybegynder
05. november 2002 - 19:26 #142
Når jeg går op i 1200*1024 står E logo´et lige over "info" og "Søg"
Og der er det samme sidescroll som i lavere opløsningen.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
05. november 2002 - 19:27 #143
neteffect>

>"Banneret i toppen vil blive større for at tilgodese nye standarder på
>annoncemarkedet"

En anden interessant betragtning er også hvor den "standard" stammer fra? Normalt når man taler om banner standarder ender man som regel hos IAB's standarder og jeg må indrømme jeg ikke rigtig kan finde et 728x90 banner der ;)

http://www.iab.net/standards/adunits.asp

>En grund til det er vigtigt er, at "rigtige eksperter" har skærme med stor
>opløsning, fordi de vil kunne arbejde med flere vinduer ad gangen.

Ganske enig.

/G
Avatar billede hono Nybegynder
05. november 2002 - 19:29 #144
hehe, jeg synes faktisk at Eksperten nu ligner en bog der har stået i en solbelyst vindueskarm i nogle år. Den er nærmest helt falmet :). Men jeg brød mig heller ikke om det gamle E-design lige da det kom, men vænnede mig hurtigt til det. Så jeg er ærligt talt ret ligeglad. Eksperten er og bliver et lækkert site, hvor man kan få og give hurtigt hjælp, og så rører det mig ikke så meget at de laver nogle små designmæssige ændringer.

Synes dog at logoet ville blive federe hvis man satte en border på 1 px rundt om det, men pyt med det :)

Hono
Avatar billede medions Nybegynder
05. november 2002 - 19:32 #145
osaka_san> Dejligt at se dig igen :) -er du kommet for at vende tilbage? Plz!

//>Rune
Avatar billede osaka_san Nybegynder
05. november 2002 - 19:39 #146
medions> Jeg har nu skrevet her i et stykke tid. ;).

> er du kommet for at vende tilbage? Plz!
Thjaa jeg tvivler. En gang imellem når jeg keder mig kigger jeg forbi, men for tiden keder jeg mig ikke så tit så jeg bliver nok nødt til at svare nej til det spørgsmål. ;)
Avatar billede mat Nybegynder
05. november 2002 - 20:51 #147
jeg ved ikke om det er blevet nævnt, men når jeg vælger rulned-menuen i toppen og holder musen over "programmer" popper undermenuen op under IDG-banneret, så 3d kategorien er halvt skjult.

Jeg bruger IE 6.

(den bundbannere er for grimme, det kan ikke pointeres nok!)
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 20:54 #148
mat>Ja, gør den også når man er pro.
Avatar billede shjorth Nybegynder
05. november 2002 - 20:56 #149
For meget reklame nu..
Men ellers kan jeg lide det :P
Avatar billede hermandsen Juniormester
05. november 2002 - 20:58 #150
Waaaaaaaah!!!!! Jeg kan ikke se hele Eksperten!!! :(((

Lav den om til 800x600!!! Jeg kører selv (af og til) med et TwinFace-system så jeg har to skræme i 800x600, men der er det stadig fedt at kunne ha' E maksimeret og så lave noget andet på den anden skærm...

Nu kan jeg ikke se hele teksten og om der er kommet nye indlæg i debatten... *snøft*

Hvis andre vil se det fra min vinkel, så er der et screendump her:
http://hermandsen.adsl.dk/800x600.jpg
Avatar billede double-g Juniormester
05. november 2002 - 21:26 #151
Det er nemlig fuldstændig korrekt.

I 800 x 600 er man nødt til at vælge om man vil kunne læse indlæggene og ikke kunne se hvem der har skrevet dem.

Eller også kunne se hvem der har skrevet dem, uden at kunne læse dem.
Avatar billede double-g Juniormester
05. november 2002 - 21:33 #152
Der er også noget andet.

Når man højreklikker på et spørgsmål og vælger "åbn i nyt vindue", så låser hele systemet lige et kort øjeblik.

Bruger IE 6.0 SP1
Avatar billede hermandsen Juniormester
05. november 2002 - 22:13 #153
Hvis det er plads i mangler, så var det måske en ide at fjerne "Forside" i top-menu'en... Logo'et fører jo allerede dertil! ;)

http://hermandsen.adsl.dk/fjernforside.jpg
Se, hvis "Forside" var væk ville det hele kunne være der!!! :)
Avatar billede cnr Nybegynder
05. november 2002 - 22:23 #154
En side jeg syntes løser 800x600 problematikken rigtig godt er:

www.tomshardware.com

måske noget man kunne lade sig inspirere af? Ellers tror jeg resten af det nye design er et spørgsmål om tilvænning.
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
05. november 2002 - 22:34 #155
Admin> Når man har gjort browseren mindre så ligger jeres logo sig udenfor borderen.

"Just my 2 cents"

--> HB5v6
Avatar billede summer Mester
05. november 2002 - 22:56 #156
1) Sort på blå baggrund og blå på blå baggrund :( Ikke særlig læsevenlig for dem som har problemer med synet.
2) 800x600 ? Hvad er meningen med at droppe den?
Jeg vil blive en sjælden gæst på Eksperten, hvis der ikke findes en brugervenlig løsning på ovenstående.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
05. november 2002 - 23:04 #157
skal jeg være ærlig? *brækker mig over den blå farve og det nye logo...*
Avatar billede medions Nybegynder
05. november 2002 - 23:05 #158
Til alle jer der har lidt flere kommentar og ønsker at deltage i endnu en debat vedr. Exp.

http://exp.dk/spm/279814

//>Rune
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 23:07 #159
medions>Det er ikke tilladt at gøre reklamer for andre spørgsmål i et igangværende spørgsmål.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
05. november 2002 - 23:08 #160
*snøft* kunne bedre lide den før... har ikke noget imod bannere... men er helt imod de andre design ændringer..
Avatar billede medions Nybegynder
05. november 2002 - 23:09 #161
schulze> Ved jeg egentlig godt, men da jeg syntes dette kunne være realevant ville jeg mene at det var okay...

Håber du har samme holding?

//>Rune
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 23:11 #162
medions>Ja, ja var bare til information.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
05. november 2002 - 23:11 #163
Og desværre har dette nydesign ikke fået has på det simple problem : at man ikke kan printe et spørgsmål og dets indlæg ud... En del af siden bliver stadigvæk crop'et på et print-out -- æv!

Jeg mener at det stadigvæk er et af problemerne, som forringer exp.dk-s brugsværdi; at man ikke kan tage "svaret" et andet sted hen, hvor man ikke har en internet-opkoblet computer (med mindre man da "gemmer" siden på en diskette)...

refference :
  http://www.eksperten.dk/spm/261870
  "Indførelse af "Print denne side"-knap"

Ellers kan jeg godt lide designet, men jeg har så også kun lige snuset lidt rundt - og ikke kigget det helt efter i sokkeholderne endnu...

/Søren Munk Skrøder

PS : Admin >>  Det tip om at rense cachen kunne være interessant at sende ud i en e-nyt, Jeg var virkelig ved at overveje at forlade eksperten, da jeg _konstant_ fik script fejl (selv når jeg bare resizede vinduet)!!...
Det var virkeligt ved et tilfælde at jeg så tippet! - måske skulle der oplyses lidt bedere omkring, hvordan sådan en gene kan forebygges....
Avatar billede bearhugx Nybegynder
05. november 2002 - 23:15 #164
never mind : Der er nu lavet et spm, som brugere med script-problemet nok skal se :-))
Avatar billede razor Nybegynder
05. november 2002 - 23:18 #165
wow - jeg tager sguh hatten af :)

Hastigheden er steget markant i min browser (Galeon 1.2.6 på Debian GNU/Linux)  Jeg synes også overskueligheden er forøget meget. Flot arbejde Jacob :)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
05. november 2002 - 23:28 #166
Jacob????
Avatar billede dmcn Praktikant
05. november 2002 - 23:31 #167
Admin hedder Jacob. ;)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
05. november 2002 - 23:33 #168
n0rmality... sorry troede der var kommet ny admin efter overtagelsen!?!
Avatar billede dmcn Praktikant
05. november 2002 - 23:35 #169
Nejda - Jacob er deltidsansat hos IDG som programmør på eksperten.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
05. november 2002 - 23:36 #170
okey... anede jeg ikke
Avatar billede halifax Nybegynder
06. november 2002 - 02:03 #171
800 x 600  -  fiskesuppe og alle jer andre, som har oppuneret mod dette: hvor kan jeg bare være enig med jer. Det er blevet meget mere "surt" at komme her.

banner, reklamer osv.: slå hele lortet fra ved at bruge jeres host file. Det har jeg gjort. Indlæsning af siden bliver hurtigere - man skal vel spare på båndbredden - og for modem brugere må det især være en fordel. Samtidig nedsætter det kraftigt muligheden for at spore ens færden på nettet.

Læs om host file her, hvor der også kan downloades en "færdig" host file så de forbannede reklamer undgås. I stedet kommer til at stå: "Siden kan ikke vises" på deres plads, men pyt...
http://accs-net.com/hosts/what_is_hosts.html
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. november 2002 - 07:43 #172
Det er fint med de kraftigere kontraster mellem tekst og baggrund. Det giver helt sikkert en mere letlæselig skrift. Jeg ville dog ønske en lidt anden farve/nuance var valgt. Jeg synnes der er lidt for meget babytøj og bleer over den valgte lyseblå.

Nu er jeg da heldigvis selv pro-medlem. Men jeg alligevel lige at logge ud, for at se de famøse bannerreklamer... ehm... man kan vist roligt sige at Eksperten er blevet en ANELSE mere kommercialiseret. I http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=101 stod skrevet " I bunden af spørgsmål siderne vil der komme 3 125x125 bannere, som ikke vil forstyrre arbejdsområdet." - Well... det er muligt "arbejdsområdet" ikke forstyrres. Men helhedsindtrykket bliver bestemt ikke bedre. Kendte jeg ikke Eksperten i forvejen, ville jeg uden tvivl hoppe videre ud i verden. Reklamesøjler har aldrig tiltrukket mig.

Logoet er en minimal ting. Jeg synes dog det er lidt småtrist at sige farvel til det gode gamle E, til fordel for en retroklon af det gamle Internet Exlporer logo. Men det er vel smag og behag.

Hastigheden ser umiddelbart ud til at være fin fin...

Summa summarum ser jeg "ansigtsløftet" som en lidt ulden størrelse. Lidt forbedringer og lidt forværringer, der dog munder ud i et lille plus. Jeg tror Eksperten lider under det samme som utroligt mange sider. Det er de færreste personer der BÅDE er habile designere og programmører.

/NanoQ
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. november 2002 - 08:37 #173
De 3 reklamer nede i bunden er vel ikke noget at bruge alt for meget tid det er relativt lelt lige at køre siden lidt op så de væk. Det eneste crap ved dem er nogle af den er moving gif så de sifter hele tiden, det kan være ret træls når man sidder og læser(skriver noget. Det er da altid noget det ikke er lige som hos comon hvor ½ delen af det området til teksten er reklame....

Jeg har lige logget ind med IE6 på mit arbejde, uha uha det skulle jeg alding havde gjort. Hele baggrunden er den mørke blå og så med sort tekst oven på det er svært at læse. Rammerne er grimme og et svar liger et afvist svar. Rammen omkring spørgsmålet mangler helt....
Avatar billede summer Mester
06. november 2002 - 09:41 #174
Får vi 800x600 tilbage eller hvad? Nogle synes åbenbart det er "smart" med 1024x768, mens andre det modsatte. Hvis det ikke bliver ændret, tror jeg mange andre "tavse" brugere neddrosler deres besøg på Eksperten betydeligt. Skulle det måske være sjovt eller brugervenligt, at sidde og scrolle fra side til side? :(
Avatar billede razor Nybegynder
06. november 2002 - 09:46 #175
alternativt kunne du jo gøre dit vindue større? :)
Avatar billede freeagent Nybegynder
06. november 2002 - 09:49 #176
Ligner lort i Netscape 6.2
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. november 2002 - 09:57 #177
razor >> nok en af de ultimative daarlige forslag :)
Avatar billede razor Nybegynder
06. november 2002 - 10:05 #178
Well - jeg synes ikke det er _så_ dårligt, omend jeg satte det dårligt op. Nu er der jo en del information i spørsmålene - og i de kategorier jeg færdes i gavner en stor vinduesbredde overskueligeheden meget, synes jeg. Nu er det jo et forum for IT nørder (godt nok er det ikke en undskyldning) så man må vel forvente at de fleste kører en opløsning hvor et vindue der er ~800 i bredden ikke fylder det vilde :)

freeagent > har du prøvet mozilla (som er den browser netscape 6 bygger på) ? (http://www.mozilla.org)
Avatar billede admin Novice
06. november 2002 - 10:24 #179
800x600 virker nu, men uden logo :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. november 2002 - 10:30 #180
HURRA!!!
Tusind tak admin!!! :)
Hvorfor er logo'et fjernet?
Avatar billede admin Novice
06. november 2002 - 10:32 #181
Der er jo ikke plads til venstre for banneret :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. november 2002 - 10:33 #182
Nåååh... Kunne jeg jo så ikke lige se (pro)... ;)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. november 2002 - 10:35 #183
En underlig ting at fjerne logoet helt, synes jeg...
Avatar billede neteffect Nybegynder
06. november 2002 - 10:35 #184
Så blev E i det mindste brugbar igen. Der er en vis symbolik i, at logoet måtte ofres på reklame-alteret.
Avatar billede summer Mester
06. november 2002 - 10:41 #185
Det virker ikke her, skal stadig scrolle hvis jeg vil se hele siden.
Avatar billede admin Novice
06. november 2002 - 10:42 #186
summer: husk at opdatere siden.
Avatar billede summer Mester
06. november 2002 - 10:42 #187
Øv :-) Nu er den der - tak for det.
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. november 2002 - 10:45 #188
Søge-funktionen ser lidt underlig ud...
Markøreren er slet ikke inde i det hvide felt...

>>admin
Hvad med at lave et lille Eksperten-logo og sætte det ind i stedet for "Forside" som er i top-menuen? Bare en ide...
Avatar billede admin Novice
06. november 2002 - 10:46 #189
hermandsen: god idé, jeg ved at der arbejdes på noget i den stil.
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. november 2002 - 10:49 #190
Det irriterer mig nemlig også at man ikke kan holde shift inde og trykke på "Forside" for at åbne i en ny browser... Den snupper bare den browser man trykker fra i stedet! :(
Avatar billede backside Nybegynder
06. november 2002 - 10:51 #191
Så virker det også her mht. toppen.
Avatar billede admin Novice
06. november 2002 - 10:51 #192
der kommer et logo der passer...
Avatar billede double-g Juniormester
06. november 2002 - 11:47 #193
jeg kan ikke få den til at virke i 800 x 600 stadigvæk.

Det nye eksperten logo hænger stadigvæk foran banneret og presser siden ud af vinduet, selvom jeg har slettet de midlertidige filer og cookies og hele lortet

:-(
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. november 2002 - 11:50 #194
F5, F5, F5!!! ;)
Avatar billede freeagent Nybegynder
06. november 2002 - 12:14 #195
razor >>

.. jo , den er fin-fin i Mozilla!!

Det er bare fordi jeg er sådan lidt irriteret på designere der ikke laver crossbrowser design. Eksperten kunne sagtens have et Interface der fungerede i iE5+, NS6.2+, Mozilla og Opera.

Det er en gammel diskussion, og jeg ved at når man fremfører den slags synspunkter kommer der en byge indslag fra alle dem der ikke selv kan finde ud af lave crossbrowser Interface kode og som først har opdaget Internettet inden for de sidste 3-4 år, og ikke har været med fra dengang hvor stortset alle brugte Netscape, og andre nu glemte browsere.

Jeg er klar over alle statistikkerne, med at omkring 95% anvender iE. Men den slags kan ændre sig. Og er i bedste tilfælde kun er dårlig undskyldning for dårlige Interface Developers. Der skal være en god grund til at cutte browsere og dermed brugere af, -andet end éns egne utilstrækkelige evner. Givet, der findes nogle activeX ting og andre eksotiske features, hvor NS bare ikke er med. Men sites af den slags er der ikke særligt mange af.
Avatar billede freeagent Nybegynder
06. november 2002 - 12:21 #196
what! ? :-)

... nu er den sgu også cool nok i NS! ... det kalder jeg et hurtigt kodefix!
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. november 2002 - 12:25 #197
Go admin!!! :D
Avatar billede topaz Nybegynder
06. november 2002 - 12:35 #198
Jeg kan sgu heller ikke slippe af med det sa.... logo.
slettet alt i midlertidige internetfiler, cookies, genstartet og
75 gange F5

Det bliver bare hængende uanset hvad.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
06. november 2002 - 12:38 #199
topaz> har du prøvet Ctrl F5
Avatar billede topaz Nybegynder
06. november 2002 - 13:02 #200
ctrl+F5, shift+F5, alt+F5, esc+F5

Jeg er faktisk ved at være sesperat !!!
Avatar billede topaz Nybegynder
06. november 2002 - 13:03 #201
endda så desperat, at jeg ikke kan stave til desperat længere :-)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
06. november 2002 - 13:05 #202
Intet logo her :o)

Det kan godt være, det er mig der bare ser syner, men jeg synes den blå farve har ændret sig til det værre - eller også skal jeg bare have en ny skærm *G*
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
06. november 2002 - 13:10 #203
Hov, masser af logo - men intet banner :o)
Avatar billede topaz Nybegynder
06. november 2002 - 13:12 #204
http://www.eksperten.dk/img/eksperten_logo_new.gif

men jeg får heller ingen bannere. Handlingen blev annuleret
Avatar billede osaka_san Nybegynder
06. november 2002 - 15:25 #205
Admin> Jeg går næsten ud fra at I fjerner logoet baseret på skærmopløsning, eftersom jeg stadigvæk kan se det. Det er da også en mulighed men det løser ikke rigtig problemet for folk med højere skærmopløsning som gerne vil køre 800x600 fordi de så kan have flere vinduet åbne på samme tid? ;)

Hvis du har tid må du også meget gerne høre om en inde fra IDG annonceafdelingen ikke kunne tænke sig at kommentere min tidligere kommentar angående bannerformatet i toppen. Det er mest fordi rundt omkring læser man at det format er valgt for at tilpasse sig nye standarder på annoncemarkedet. Alligevel må jeg indrømme at jeg faktisk meget sjældent (hvis overhovedet) er stødt på 728x90 formatet på andre sites end IDG's så jeg forstår ikke helt den med "annoncemarkedet"?

/G
Avatar billede admin Novice
06. november 2002 - 15:28 #206
Jeg ændrer bredden ud fra browserens bredde.

IDG er dem i DK der klarer sig bedst online, hvorfor jeg går ud fra at de har styr på hvad de laver :)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
06. november 2002 - 15:48 #207
admin> hmm mystisk fordi så burde logoet vel forsvinde hvis jeg gør min browser mindre og reloader?

>IDG er dem i DK der klarer sig bedst online, hvorfor jeg går ud fra at de har >styr på hvad de laver :)

Det må vist være en subjektiv vurdering ;) - i så fald det ikke er, ville det være rart med noget data til at bakke sådan en udtalelse op ;). Når det er sagt så behøves man ikke nødvendigvis ar være en inkompetent virksomhed fordi man laver en inkompetent beslutning ;). Store flotte virksomheder har lavet tåbelige beslutninger igennem tiderne. Det top banner format tegner lidt til at blive sådan en. IMHO.
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. november 2002 - 16:18 #208
>>admin
Nu er det som om at der lige går et stykke tid før siden reagerer efter at man har skalleret vinduet... Kan bredden ikke laves fast i stedet... Vi vil jo gerne opnå hastighed og så er et delay på 3 sekunder altså stadig noget der tæller hver gang man hiver lidt i sin browser! ;)
Avatar billede topaz Nybegynder
06. november 2002 - 16:26 #209
Så må den læse bredden af min browser FORKERT, for jeg bliver sgu ved med at få den her totalt ubrugerlige side

ftp://80.198.17.134:4416/forkert.jpg
Avatar billede summer Mester
06. november 2002 - 17:40 #210
Samme her. Er det virkelig meningen man skal taste F5 hver eneste gang man åbner et spørgsmål, for at få en side der passer til 800x600?
Avatar billede summer Mester
06. november 2002 - 22:51 #211
Der er mange som er frustrede over at opløsning 800x600 ikke automatisk viser hele siden, men at man SKAL opdatere/F5 HVER gang man åbner en side.
Åbne et eksisterende spørgsmål> F5 eller scrolle sidelæns> læser spørgsmålet og vurderer/finder et svar/komm.> Inden man skriver og sender det= opdatere/F5 for at se om nye svar/komm. i mellemtiden er skrevet> Endnu engang hele vejen fra linie 1 til svarrubrikken> Så kan det være lige meget.
Igen - kommer der en løsning på dette irriterende problem, som gør "ekspeditionstiden" på Eksp. betydeligt langsommere?
Avatar billede kartolux Nybegynder
07. november 2002 - 00:34 #212
Jeg synes, det er et flot banner, de har sat på. De tjener helt sikkert gode penge på det.
Avatar billede topaz Nybegynder
07. november 2002 - 07:47 #213
summer >> DGI har åbenbart kørt en cost/benefit analyse og konkluderet at vi er for lille et kundesegment til det kan betale sig at løse problemet.

Egentligt ville det vel så være rimeligt at DGI sponserede en 21" skærm, så vi kan køre med den opløsning, som deres reklamer kræver.
Men hvor rimeligt det så end lyder,er der nok ikke særligt realistisk.
Så er der kun to løsninger tilbage: lær at leve med at få roterende fniller af det der sidelæns scrolling eller exit eksperten.dk
Ingen af dem lyder særligt tillokkende.
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. november 2002 - 07:52 #214
topaz >> hvad hulan har DGI (Dansk Gymnastik og Idraetsforening) nu med sagen at goere ? Jeg tror godtnok du faar svaert ved at overtale dem til at sponsorere en 21" skaerm til samtlige E. brugere... *hihi* :o)
Avatar billede topaz Nybegynder
07. november 2002 - 09:07 #215
ljweb >> Jeg havde faktisk ikke regnet med, at der var andre brugere på ekserten end undertegnede, der vidste hvem DGI var :-)
Avatar billede backside Nybegynder
07. november 2002 - 09:41 #216
topaz>> He-he, det er jo ikke kun fuldblods nørder der er her, vi er da nogle der har været i DGI. *G*

Forøvrigt oplever jeg ikke mere noget belastende hvad angår ekspertens nye look.
Logo´et er grimt, men det er en anden sag. ;)
Avatar billede summer Mester
07. november 2002 - 09:48 #217
Admin. For tredie gang. Bliver siden tilpasset 800x600 uden bestandige opdates, eller ej?
Avatar billede topaz Nybegynder
07. november 2002 - 09:52 #218
Jeg har heller ikke andre problemer med Det Nye Look, end at det insisterer på at være 3 cm. bredere end mit skærmbillede.
Avatar billede admin Novice
07. november 2002 - 09:53 #219
jeg arbejder på at løse problemerne. Hold debatten seriøs, så er der større chance for at vi får gjort noget ved tingene. Jeg har ikke tid til pjat p.t!
Avatar billede staz Nybegynder
07. november 2002 - 09:55 #220
Synes det er synd og skam der ikke længere er border på data-kasserne :(
Avatar billede summer Mester
07. november 2002 - 10:07 #221
Admin, hvis du for "lang" tid siden havde meddelt, at der arbejdes på problemet med sidestørrelsen, så var debatten måske ikke blevet så *useriøs*
Men det var bare det jeg ville vide, at det bliver ordnet, når du får tid.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2002 - 14:43 #222
Nå men jeg lader lige spørgsmålet stå åbent et par dage endnu og så er det vel tid til at lukke denne tråd.

IDG = DGI, ej hvor er I altså bare for sjove at høre på.
Must be that NKOTB infection at E. :)
Avatar billede topaz Nybegynder
09. november 2002 - 10:17 #223
admin >> kan du ikke rent midlertidigt lave en box under personlige indstillinger, hvor vi kan vælge at få siderne i 800 x 600 format, ligesom den funktion, hvor man kan vælge hvor mange spørgsmål man vil have på hver side.

Det ville være rart i stedet for det her.
Avatar billede summer Mester
09. november 2002 - 10:36 #224
topaz, Admin bliver jo sur når vi er utålmodige ;-) Men det er træls som det kører nu.
Avatar billede halifax Nybegynder
09. november 2002 - 15:06 #225
Brugerne behøver ikke tage hensyn til Admin's humør. Det er kun hans problem. Uanset om det er Ekspertens oprindelige Admin, Jesper Haun fra IDG eller en helt tredje.

Er brugerne utilfredse er det absolut Eksperten.dk, der har et problem!!!
Sandheden (noget af) skriver summer jo her: "Men det er træls som det kører nu."

Forsvinder brugerne er det ikke dem, der har et problem, men Eksperten. "Fred være med Eksperten"-holdningen, kunne brede sig. Og det tror jeg ikke de er interresseret i.    :)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
09. november 2002 - 16:15 #226
halifax -> Du har faktisk en ret god subjecttiv holdning og der er en mening med det du siger... - godt argumenteret... og jeg et 100% enig med dig - hvis brugerene forsvinder er det Eksperten der har et problem om så enten det er Jacobs, IDG, nybegyndere eller dårlige brugeres skyld, skal der gøres noget ved det for ellers bliver dette sted mere øde end saharaørkenen...
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
09. november 2002 - 16:20 #227
derfor syntes jeg at CoAdmins skal være mere på mærkerne, og INDEN DER BLIVER FORETAGET NOGLE SOM HELST ÆNDRINGER bliver det diskuteret her på Eksperten... - med brugere, admin, coadmins og IDG!

- ingen demokrati/med bestemmelse = ingen brugere
- ingen brugere = ingen Eksperten!
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. november 2002 - 16:22 #228
44fire44 >> spis nu lige broed til ikke :)
Avatar billede summer Mester
09. november 2002 - 16:59 #229
Tja, men det er jo sagen i en nøddeskal. ;O))
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
09. november 2002 - 18:27 #230
ok.. - det er måske stort set, men det er jo realiteten hvis det fortsætter som det gør nu...
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2002 - 23:36 #231
/Så lukker vi
Avatar billede kartolux Nybegynder
09. november 2002 - 23:39 #232
og slukker. Klokken er mange, og brugerne er begyndt at vrøvle.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
10. november 2002 - 09:35 #233
kartolux -> hvad mener du?
Avatar billede topaz Nybegynder
13. november 2002 - 11:57 #234
okay admin, det kan være du har ret.

Her kommer du med et genialt nyt design, og så sidder vi bare som en flok store bløddyr og flæber over at det ikke kan køre 800 x 600.

Det er også for galt.

Vi har været nogle hundehoveder og hængerøve.
Vi har været nogle skidesprællere og slatne socialdemokrater.

Men nu skal det også være slut med det, admin.

For min skyld behøver du s'mænd ikke bøvle mere med at få det til at virke.
Der er jo ingen, der er forpligtet ud over deres evner. Ikke engang en admin.