Avatar billede ravnborg Nybegynder
05. november 2002 - 10:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netværk med zonealarm

Jeg bruger ZoneAlarm i et nætværk mellem 3 maskiner.
Jeg har det problem at ZoneAlarm ind imellem lukker for forbindelsen til Internettet eller de andre maskiner.

Da jeg installerede ZoneAlarm skrev den at den havde fundet et netværk "62.119.107.0/225.225.255.0" Er dette mit netværk mellem maskinerne?
Hvis jeg sætter det til TRUSTED er der så stadig firewall ud på internettet, nu er netværket sat til INTERNET.

Ravnborg
Avatar billede skra Nybegynder
05. november 2002 - 11:03 #1
Hvad er IP-adressen på de enkelte maskiner?
Avatar billede ravnborg Nybegynder
05. november 2002 - 11:21 #2
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. november 2002 - 11:29 #3
Zonealarm er en personlig firewall og ikke egnet til sikkerhed på netværk. Hvis du insistere på at anvende ZA til dette, må du leve med dårlig sikkerhed, ingen beskyttelse af netværksressourcer, besværlig administration.

Jeg vil anbefale dig at købe en netværks firewall
Avatar billede skra Nybegynder
05. november 2002 - 11:31 #4
Så er 62.119.107.0/225.225.255.0 dit lokale netværk, og du kan roligt sætte det til TRUSTED. Hvis du vil være på den stensikre side kan du skrive adresserne enkeltvis, så er det kun netop de tre adresser der er trustede og ikke alle adresser der hedder noget med 62.119.107.*.
Selvom du har sat adresserne til trusted er der firewall til internettet.
Avatar billede skra Nybegynder
05. november 2002 - 11:33 #5
Bufferzone... så længe det er et mindre netværk kan ZA vel fint benyttes... er det ikke lidt overkill at investere mange 1000 kroner i en "rigtig" netværksfirewall til 3 maskiner, medmindre det er statshemmeligheder der ligger på manskinerne?

Men det er klart det er nødvendigt at installere ZA på alle 3 maskiner, hvilket selvfølgelig gør administrationen lidt tung.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. november 2002 - 21:22 #6
Det kan du i princippet have ret i. Hvis du betragter de tre maskiner som tre stand alone maskiner der bare deler netværksforbindelsen, kan du forsvare at anvende en personlig firewall.
Du bør bare vælge noget andet end Zonealarm, da det er den firewall det er lettest at komme igennem. Der er så mange der anvender ZA at oplysninger om hvordan man går forbi den er ret tilgængelige på nettet. Brug en anden