Avatar billede kraka Nybegynder
04. november 2002 - 19:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ændre dato på filer (jpg)

Jeg har fået taget nogle billeder med mit digitalcamera hvor datoen er forkert. Jeg vil derfor gerne ændre datoen til den rigtige, men hvordan ??
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. november 2002 - 19:45 #1
_
Avatar billede kraka Nybegynder
04. november 2002 - 19:49 #2
Betyder det et minus ? anusser
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. november 2002 - 19:50 #3
nej ville bare gerne følge med i dit spørgsmål...

hihi
Avatar billede jtt Nybegynder
04. november 2002 - 19:54 #4
En måde kunne være:

Ændr dato på computeren til ønsket dato

Åbn billede for billede i et billedbehandlingsprogram

Gem billederne, lad dem overskrive det gamle billede

Ændr datoen tilbage på computeren

mvh

JTT
Avatar billede hub Nybegynder
04. november 2002 - 19:59 #5
Hvis amn vil følge med i et spm skal man bare trykke udfør...

Har du (kraka) Windows Commander-hvis ikke, kunne du hente en demo af den. Den kan ændre navn-dato etc på en masse filer af gangen.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. november 2002 - 20:01 #6
Er det ikke tale om en dato på selve billedet?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. november 2002 - 20:06 #7
trækker lige min kommentar tilbage
Avatar billede kraka Nybegynder
04. november 2002 - 20:30 #8
Jeg har windows commander, men her kan man ikke ændre dato synes jeg (jeg har prøvet) kom med lidt mere specifike oplysninger om hvordan.
Det skal "gerne" være sådan at når man tager egenskaberne for filen viser den datoen for billedet (det har jeg på resten af mine billeder) Det er et spørgsmål om at sikre sig mod hukommelsessvigt når jeg ser billederne igen om 5- 10 eller 20 år.
Avatar billede kraka Nybegynder
04. november 2002 - 20:35 #9
>>jtt Med din metode ændrer det ikke på den dato der hedder oprettet, men kun en dato der hedder ændret. Hvis du kan foreslå et program der gør det anderledes så nævn det. Jeg har prøvet MS photodraw og ACDC.
Avatar billede hub Nybegynder
04. november 2002 - 21:18 #10
Hmm, er lidt i tvivl om hvad du mener.. I Wincommander trykker du ctrl t (multiomdøning)og ændrer på filens dato. Tænker du på metadata, altså de data du kan se i fx. ACDSEE?
Avatar billede kraka Nybegynder
04. november 2002 - 22:52 #11
Hvis man højreklikker på filen og vælger egenskaber får man oplysninger om filen. Her står dato for oprettelse og dato for ændring, samt dato for åbning. Jeg kan sagtens ændre datoen for ændring, men det jeg gerne vil ændre er datoen for oprettelse da den er forkert.
Avatar billede hub Nybegynder
06. november 2002 - 19:49 #12
http://no-nonsense-software.com/freeware/ SetFileDate er et lille freeware program, der ser ud til at kunne det du efterlyser..Se screenshot af programmet.
Avatar billede kraka Nybegynder
06. november 2002 - 20:10 #13
YES; YES, HUB  , Det var lige netop sådan et program jeg manglede, men jeg har fået ødelagt en del af filerne ved at åbne dem i notepad og gemme dem igen. OG DUM som jeg var havde jeg ikke taget en kopi først. :-(

Men du får point'ene

Jeg opretter et spørgsmål om der også findes et program der kan reparere filerne for mig så de igen er rigtige billedfiler. De har stadig den rigtige størrelse og type.