Avatar billede blakoe Nybegynder
04. november 2002 - 19:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

msn gaming zone og norton firewall

Jeg bruger Norton personal firewall 2002.
Når jeg spiller på msn gaming zone (zone.com) bliver jeg nødt til at disable firewall'en for at spille. Jeg kan ikke finde nogle steder i opsætningen, hvor jeg kan give tilladelse.
Avatar billede damm_ Nybegynder
04. november 2002 - 22:06 #1
Er der ikke noget der hedder Internet Access Control?
Avatar billede blakoe Nybegynder
04. november 2002 - 22:28 #2
Jo, det er der. Og alle poster for msn gaming zone er sat til permit all.
Avatar billede damm_ Nybegynder
04. november 2002 - 22:33 #3
Har du tilfældigvis installeret winXP?
Avatar billede blakoe Nybegynder
04. november 2002 - 22:57 #4
ja, helt tilfældigt  :-)
Avatar billede damm_ Nybegynder
04. november 2002 - 22:59 #5
Har du aktiveret Xp's egen firewall?
Avatar billede blakoe Nybegynder
04. november 2002 - 23:03 #6
øh, hvor aktiverer eller deaktiverer man den?
Avatar billede damm_ Nybegynder
04. november 2002 - 23:07 #7
kontrolpanel\administration\tjenester\firewall til internetforbindelse. Ud for denne skal der stå manuel eller deaktiveret. Står der automatisk, skal du slå den fra ved at højreklikke på den og vælge egenskaber.
Avatar billede blakoe Nybegynder
04. november 2002 - 23:36 #8
Jeg har lige sat den til disabled og bootede op igen. Desværre samme resultat.
Avatar billede damm_ Nybegynder
04. november 2002 - 23:41 #9
Har du i din firewall blokeret for nogle microsoft tjenester?
Avatar billede blakoe Nybegynder
05. november 2002 - 22:57 #10
Nej, alt hvad der bare ligner, er enabled.
Avatar billede blakoe Nybegynder
18. november 2002 - 22:40 #11
Suk, jeg lukker og slukker
Avatar billede damm_ Nybegynder
19. november 2002 - 17:17 #12
Jeg undskylder, at jeg ikke har svaret dig, jeg har været bortrejst...
Med hensyn til den firewall er der så ikke et punkt der hedder "Internet Zone Control"? Hvis der er så prøv at tilføjr msn's ip-adresse i "Trusted". Ellers hvis der er en advanced funktion kan du også tilføje ip-adresser der.
Jeg har ikke selv den pågældende firewall men derimod Norton Internet Security, jeg går ud fra, at mange af funktioner er de samme, med hensyn til firewalen. :)