Avatar billede aaaassss Nybegynder
03. november 2002 - 13:15 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Playstation 2 på computerskærm

Er der nogen der kender nogle måder man kan spille playstation 2 på en computerskærm?
Avatar billede fido82 Nybegynder
03. november 2002 - 13:17 #1
ja, køb et tvkort, og sæt i puteren
Avatar billede fido82 Nybegynder
03. november 2002 - 13:18 #2
svar ;)
Avatar billede moejensen Nybegynder
03. november 2002 - 13:18 #3
mener du på en computer, eller bare så du kan sætte en computerskærm til din P2
Avatar billede aaaassss Nybegynder
03. november 2002 - 13:19 #4
så jeg kan sætte en computerskærm til min Ps2
Avatar billede fido82 Nybegynder
03. november 2002 - 13:21 #5
det kan man ikke, med andet du køber en svhs/composite til VGA adapter, og de er ikke billige
Avatar billede aaaassss Nybegynder
03. november 2002 - 13:24 #6
fidob2: hvor kan man købe sådan et stik og pris
Avatar billede ctacta Nybegynder
03. november 2002 - 13:24 #7
Hejsa

Hvis du har et tv-tunr kort med S-VHS eller Composite indgang, så vil du kunne bruge en genial applikation (gratis) der hedder DScaler. Du finder den på http://www.dscaler.org

Der vælger du så blot den indgang du sætter din PS2'er til og du har nu et deinterlaced og scaleret billede og perfekt kvalitet! Applikationen bruges også af hardcore HTPC brugere.

Hvis du har spørgsmål så giv mig besked!
Avatar billede aaaassss Nybegynder
03. november 2002 - 13:27 #8
ctacta; kan man se et billede af kvaliteten på nettet
Avatar billede ctacta Nybegynder
03. november 2002 - 13:33 #9
Ja hvis du hopper ind på siden som jeg angav, der er nogle eksempler, dog kun fra eksterne DVD'er og videomaskiner.

Men jeg kan garantere dig at du bliver MEGET overrasket.
Jeg bruger DScaler til at interpolere analoge kilder op i et HTPV system til over 300.000,- (Plasmaskærm, højttalere m.m.)

Det er det bedste der findes p.t.

Jeg vil klart anbefale ATI Tv Wonder PCI. Hvis ikke du har sådan et kort, så kan det anskaffes for ca. 500,- Hvis du skal købe et nyt så sørg for at det indeholder et BT8XX chipsæt, da DScaler kun understøtter Booktree 800 serien.

Jeg kan banke min PS2'er op i HDTC format på min plasmaskærm fra NEC. Der er den native opløsning 1365 x 768.

Mvh
Christian
Avatar billede ctacta Nybegynder
03. november 2002 - 13:34 #10
Avatar billede aaaassss Nybegynder
03. november 2002 - 13:54 #11
hvor kan man købe et svhs/composite til vga adapter
Avatar billede aaaassss Nybegynder
03. november 2002 - 14:14 #12
ctacta: ville pinnacle pctv rave kunne bruges (har det noget at sige at der står 320x240)
Avatar billede ctacta Nybegynder
03. november 2002 - 14:14 #13
Det er langt mere kostbart end et tv-tuner-kort og resultatet står slet ikke til sammenligning. Men du bestemmer selv hvilke råd du føler, taler af erfaring.
Avatar billede ctacta Nybegynder
03. november 2002 - 14:16 #14
Pinnacle's vil også kunne bruges, du kan se en komplet liste inde på http:/www.dscaler.org. Jeg ville anbefale ATI TV Wonder, bruger det nemlig selv. 720x576 er PAL opløsningen og når du "grabber" er det ca. 640x480. Kender ikke spec. på det kort du nævner.
Avatar billede ctacta Nybegynder
03. november 2002 - 14:33 #15
http://www.dscaler.org/card-support/index.htm
Der finder du oversigten over kort der understøttes.
Avatar billede ctacta Nybegynder
05. november 2002 - 14:57 #16
Hvad med at give point nu når vi har været dig behjælpelig!