Avatar billede itcon Nybegynder
02. november 2002 - 11:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fælles kalender

Er der nogen som kan hjælpe med en step-by-step anvisning til, hvordan man opretter en fælles kalender i Notes V5. Så vidt jeg kan se kan Group Calender kun bruges til at skabe et fælles overblik over gruppemedlemmernes egne kalendere, men jeg skal bruge en fælles kalender som alle har adgang til at se/skrive/redigere i, og som ikke umiddelbart har nogen forbindelse med de enkelte brugeres kalendere.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
02. november 2002 - 12:34 #1
Svaret afhænger af hvad du vil. Hvis du ønsker at alle brugeres kalendere er opdateret med hvad der skrives i fælleskalenderen er det mest hensigtsmæssigt at købe en fælles kalender som add-on til din std Notes installation. Der findes flere på marked, der alle virker "den anden vej rundt" forstået på den måde, at hver bruger opdateer sin kalender og den fælles kalender samler så disse oplysninger sammen.
Alternativt kan du oprette en mailbox (somjo har kalenderen indbygget) og give alle brugere adgang til denne.  Så har du en fælleskalender på en simpel måde. Du kan få db'en til automatisk at åbne med kalender framesettet ved at rette property for launch til CaledarFS (File->Database->Properties, gå til 'raketten' og ret "Name:" til CalendarFS)
Avatar billede roed Nybegynder
02. november 2002 - 13:11 #2
Vil du have en kalender for flere brugere, men hvor de aftaler som er oprettet deri automatisk også overføres til brugernes egen kalender, skal du også ud at have en add-on kalender (jeg kan varmt anbefale OnTime fra Intravision.dk)
Avatar billede karstenv Nybegynder
02. november 2002 - 14:02 #3
Jepper det bruger vi også her hos os, dog vil jeg sige vi har ikke prøvet ret mange andre, derfor vil jeg mene at der sikkert findes andre løsninger som giver noget der er mindst ige så godt.
Find ud af hvilke behov/krav til en fælleskalender i har i jeres virksomhed, dernæst tage dem fra en ende af og præsenter de forskelige leverandører for jeres krav og find det der dækker jeres behov.
MVH KarstenV
Avatar billede bamzen Nybegynder
02. november 2002 - 20:08 #4
De to primære fælleskalender produkter på det danske marked er

Global Calendar fra Mindcom
og som nævnt OnSite fra Intravision......

De kan omtrent det samme,  de konkurrerer mod hinanden så hvergang der kommer en ny release fra en af dem, kommer den med nye funktioner.

Mindcom har dog den fordel, at de kan levere et produkt næsten uanset hvad du har brug for, alle med samme design/brugerinterface....
Avatar billede itcon Nybegynder
03. november 2002 - 08:36 #5
Undskyld det sene svar - det er jo selvfølgelig oplagt at lave en "dummy" boks og kun bruge kalender delen - hvordan indstiller jeg denne mailbox så den ikke fremgår af adresselisten, da den jo ikke har brug for at modtage mail ?
Manga tak for de øvrige input til kalender produkter.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
03. november 2002 - 20:05 #6
Mailbox'en vil som udgangspunkt ikke fremgå af adresselisten, så ingen problem der :-)
(det er kun brugere, grupper, servere, mail-in databaser mv. der fremgår af adresselisten - din fællse mailbox er jo bare endnu en database)