Avatar billede monstermand Nybegynder
01. november 2002 - 20:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

BACKUP error

Hej,

jeg sidder med programmet BackupExec til Netware. Når jeg prøver at tage backup får jeg efter nogen tid en fejlmeddelelse der hedder noget med "Inconsistency media error" eller noget i den stil..

Er der nogen der kan komme med en løsning til hvordan man får rettet fejlen - jeg sidder i en mindre krisesituation!
Avatar billede mulan Nybegynder
01. november 2002 - 20:46 #1
har du prøvet med et andet bånd?
Avatar billede monstermand Nybegynder
01. november 2002 - 20:48 #2
Media Server Active Alerts:

Translation error on media on HA:0 ID:6 LUN:0 COMPAQ 100 GB SDLT DRV. Please consult the Administrator...osv

det er den præcise fejlmeddelelse
Avatar billede monstermand Nybegynder
01. november 2002 - 20:48 #3
jeps - jeg har prøvet med flere bånd - og også med andre filer - jeg får den selvsamme fejl..
Avatar billede mulan Nybegynder
01. november 2002 - 20:52 #4
Anvender du SCSI diske og tapedrev? Hvis ja, sidder de på samme SCSI bus? Bør sidde på hver sin SCSI bus. Prøv evt. også at opdatere tape driver.
Avatar billede monstermand Nybegynder
01. november 2002 - 20:54 #5
det har virket så sent som i sidste uge - og der er ingenting lavet om på serveren siden..
fejlen ligger måske i den måde jeg restorer på(?)
Avatar billede mulan Nybegynder
01. november 2002 - 20:59 #6
Ok så må konfigurationen være ok. Er det når du restore, at du får fejlen, eller hvor kommer din restore ind i billedet?
Avatar billede monstermand Nybegynder
02. november 2002 - 10:03 #7
ja - det er når jeg restorer. Jeg sætter den igang med restoreprocessen - men efter nogle minutter kommer fejlmeddelelsen
Avatar billede mulan Nybegynder
02. november 2002 - 10:09 #8
Kan du se indholdet af båndet? Får du restoret nogle filer overhovedet? Når du tager backup har du så markeret "Verify after backup"? Kunne du også restore uden problemer i sidste uge?
Avatar billede monstermand Nybegynder
07. november 2002 - 17:17 #9
hmm..underligt. Båndstationen var sat til at tage sekventiel back-up. Det kunne den åbenbart ikke..det virker nu - men det tager en helvedes tid hver gang :(