Avatar billede doctorjay Nybegynder
30. oktober 2002 - 11:12 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. ???

Når jeg prøver at oprette kontakt til vores mailserver, får jeg denne fejlmeddelelse:

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'mail.nbc-cph.com', Server: 'mail.nbc-cph.com', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Det er ikke fejl fra serversiden da dette er kontrolleret, alle forskellige xp-patches og sp1 er installeret, outlook express er afinstalleret og geninstalleret med samme resultat. Jeg får også fejlmeddelelse når jeg prøver at sende, mine dns er gode nok, og jeg har ikke firewall installeret.

Har prøvet at installere mailkontoen i outlook men det giver samme fejlmeddelelse. Hvis kontoen instaleres på andre pc'ere virker det fint!

Jeg er løbet fuldstændigt tør for ideer, og jeg gider ikke at ominstallere xp.

Outlook express er vers. 6,0 og outlook er fra office 2000.

Bliver glad for hurtig hjælp, Tak! :-)
/Jay
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2002 - 11:19 #1
Du skal gå i konti, se efter om udgående/indgående adresser stadig er rigtige. Pop3 for indgående. smpt for udgående.
Avatar billede hub Nybegynder
30. oktober 2002 - 11:28 #2
Du kunne tjekke med et portscanningsprog om dine porte 25 og 110 er åbne.
Dernæst ville jeg prøve at sætte maskinen på en anden intern IP, ved at lukke en anden maskine på systemet og "låne" dens IP til en test
Avatar billede hub Nybegynder
30. oktober 2002 - 11:33 #3
En anden mulighed jeg kan komme i tanke om, er en fejl i netværksprotokollen på netop din maskine. TCP/IP reinstalleres nemt på XP med flg.:
Go to your command prompt and type the following:

netsh int ip reset [ log_file_name ]

A log file name must be specified in order to succesfully execute the netsh command. This file will log all the actions taken by netsh.

Sample:

netsh int ip reset resetlog.txt
netsh int ip reset c:\resetlog.txt

The only difference between these two is that the first will create the log in the current directory while the second specifies where tho log is to be created. After creating the log you can use notepad or any other text editor to see exactly what changes were made.
Avatar billede doctorjay Nybegynder
30. oktober 2002 - 11:42 #4
>>>>>Hub

har du et link til DL af portScanner???

thxxx
Avatar billede hub Nybegynder
30. oktober 2002 - 11:45 #5
www.ks-soft.com  IP-Tools er en shareware, men kan svjh bruges uden begrænsninger. Den kan vise hvilke porte maskinen bruger under drift..
Avatar billede doctorjay Nybegynder
30. oktober 2002 - 12:09 #6
Hmmmmm, intet af det hub skrev hjalp. Porte OK, Geninst. af TCP/IP gav intet nyt resultat.

;))
Hjæææælp
Avatar billede hub Nybegynder
30. oktober 2002 - 12:14 #7
Har du også prøvet at låne en anden IP?
Avatar billede doctorjay Nybegynder
30. oktober 2002 - 12:38 #8
Ja, og desværre igen uden held....

Har du andre forslag???:-)
Avatar billede hub Nybegynder
30. oktober 2002 - 12:42 #9
Ja, din side af forbindelsen ser ud til at være i orden. Fejlen må ligge i mailserveren. Alt efter sikkerhedsniveau, kan den finde på at afvise en klient på MAC-adressen måske/kvotebegrænsning eller noget lignende. Kan du pinge mailserveren?
Avatar billede doctorjay Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:38 #10
hmmmmmmmmmmm, kunne ikke pinges...
Har kontaktet supporten og afventer svar.

Vender tilbage med status når svaret er modtaget.
Avatar billede jkrons Professor
31. oktober 2002 - 09:55 #11
Har du evt. prøvet at se på dette link:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;q191687

Eller at kontrollere et evt. antivirus progam eller en firewall. Norton Antivirus såvel som Personal Frewall er "berømt" for for at "fremprovokere" denne fejl.
Avatar billede doctorjay Nybegynder
01. november 2002 - 09:48 #12
Hvis jkrons og hub vil poste et svar, deler jeg pointene ud, hub skal have for god og kvalificeret hjælp og jkrons skal ha for det smækre link der løste problemmet.

Tak for hjælpen
Avatar billede jkrons Professor
01. november 2002 - 09:49 #13
Takker på forhånd ;-) Og glad for at linket hjalp.
Avatar billede doctorjay Nybegynder
01. november 2002 - 10:59 #14
Hub, du kan lige skrive så opretter jeg et nyt spørgsmål så du kan få dine fortjente point...
Avatar billede hub Nybegynder
01. november 2002 - 11:51 #15
Det er Ok, behøver ikke points. Linket sagde jo det samme som jeg, stort set..
Avatar billede doctorjay Nybegynder
01. november 2002 - 12:03 #16
Netop, derfor fortjener du også point. Der er nogle til dig hvis du vil have dem. Tak skal du da ha...

Jay