Avatar billede ejo Nybegynder
27. oktober 2002 - 13:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WMP Streaming og Norton Personal Firewall

Jeg er ude for med jævne mellemrum ikke at kunne modtage fx DR P1 via WMP. Jeg er kommet så langt at jeg ved, at det er NPF der blokerer. Jeg løser pt. problemet ved at gå ind i NPF og slette WMP reglen, køre en 'scan applications' og derefter oprettet WMP reglen igen. SÅ virker det nogle dage, hvorefter jeg må gentage proceduren. Ret irriterende. Hvad er det der sker, og kan jeg gøre noget for at undegå med jævne mellemrum at skulle genåbne for WMP? Jeg kører Windows 2000, NPF 2002, og WMP 9 Beta (men det var det samme på WMP 8).
Avatar billede signout Nybegynder
02. november 2002 - 12:37 #1
Server to Client Behind a Firewall
A firewall configuration that allows users with the Windows Media Player behind a firewall to access Windows Media servers outside the firewall
is:
    Streaming ASF with UDP
Out: TCP on 1755
Out: UDP on 1755
In: UDP between port 1024-5000 (Only open the necessary number of ports.)

  Streaming ASF with TCP
In/Out: TCP on port 1755

  Streaming ASF with HTTP
In/Out: TCP on Port  80
Avatar billede ejo Nybegynder
02. november 2002 - 22:55 #2
Tak for dit svar. Det vil jeg prøve, men jeg kan ikke forstå, hvorfor det efter et scan virker en periode, hvorefter det pludselig ikke virker igen, og jeg må slette reglen og foretage en ny scan. Jeg kan ikke se, at opsætning som du foreslår vil ændre på det? Men jeg vil da prøve.
Vh ejo
Avatar billede signout Nybegynder
02. november 2002 - 22:57 #3
Hvorfor afviste du svaret?
Avatar billede ejo Nybegynder
03. november 2002 - 08:21 #4
Sorry
Avatar billede signout Nybegynder
03. november 2002 - 11:12 #5
...og godtod endda dit eget - imponerende at du kender til firewalls med den evne du har til at betjene noget så simpelt som en browser