Avatar billede larsvik Nybegynder
25. oktober 2002 - 13:41 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan angiver man side som start side...

Hej igen...

Nu har jeg igen fået rodet lidt for meget... og fået angivet en forkert side som startside... hvordan ændre jeg dette...??? Den starter op med kontakt siden, men skulle jo gerne starte med den dertilhørende startside...
Hjæælp... og helst hurtigt...

//larsvik
Avatar billede idm Nybegynder
25. oktober 2002 - 13:50 #1
giv et link til din side
Avatar billede larsvik Nybegynder
25. oktober 2002 - 13:52 #2
Avatar billede idm Nybegynder
25. oktober 2002 - 13:54 #3
Fejlen ligger i linje 7... der står src="menu-filer/kontakt.html" der skal du skrive stien til din start side
Avatar billede larsvik Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:02 #4
jeg er sgu ikke lige med... jeg er lidt dum til det her... linje 7 siger du.. er det når jeg ser på den i html-mode i front eller er det kilden som du ser den på siden og hvilken side... den rigtige startside eller kontaktsiden???
Avatar billede idm Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:06 #5
du har en index.htm fil som vises når man åbner www.den-gule-biks.dk den index.htm fil er lavet sådan at den henter og viser to andre sider... og de to siden som den henter og viser er Menu & Kontakt, du skal derfor redigere i den fil... og der hvor der står src="menu-filer/kontakt.html" skal du redigere til der hvor din start side ligger... og så vil din side se normal ud igen
Avatar billede idm Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:08 #6
istedet for src="menu-filer/kontakt.html" skal der stå src="home.html"
Avatar billede larsvik Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:12 #7
net-base...
nu er det helt i ged... jeg kan mærke at jeg bliver mere og mere nervøs jo længere tid der går hvor det ikke virker... har du mulighed for at hjælpe mig over msn eller fonen
Avatar billede idm Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:16 #8
Sådan ser din hjemmeside ud hvis man siger man gerne vil se Kilde koden i Explorer....
Ind sæt hele denne kode i den fil som bliver hentet når du starter siden, så skal der virker...for jeg skal snart ud af døren....
<html>
<HEAD>
<TITLE>Den Gule Biks</TITLE>
</HEAD>
<FRAMESET border=1 frameBorder=1 frameSpacing=2 cols="20%,80%">
<FRAME name=indhold src="menu.html" target="menu" scrolling="auto">
<FRAME name=home src="home.html" target="home" marginwidth="1" marginheight="1" scrolling="auto">
<noframes>
  <BODY>

  <p align="center"><b><font face="Verdana" size="3">Den Gule Biks</font></b></p>

  <p align="center"><font size="2" face="Arial">Denne Web-side bruger frames

  <p align="center"><font size="2" face="Arial">For at kunne se dette site skal
  du have en browser som understøtter frames.</font></p>

  <p align="center"><font size="2" face="Arial">Til dette anbefaler vi, at du bruger
  Microsoft Internet Explorer 5.0 eller højere...</font></p>

<script language="javascript1.2" src="http://www.parameter.dk/counter/cf705142fb44b1bdcb11a69adb98f487">
  </Script>
  </BODY>
</noframes>
  </FRAMESET>
</HTML>
Avatar billede idm Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:27 #9
Jeg er det svære nød til at løbe... men skriv til min mail så kan vi finde udaf noget... så vil jeg skrive tilbage i morgen... og så får vi lavet din hjemme side så den er helt oppe igen...

Michael_Gertz@Hotmail.com
Avatar billede larsvik Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:33 #10
Jeg snakker også med Peter kopi om det... håber I kan hjælpe... sætter gladeligt flere point på den hvis det kan motivere
Jeg ahr tilføjet dig til min MSN.. jeg skriver imorgen...
Avatar billede idm Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:34 #11
ok... så finder vi udaf noget i morgen
Avatar billede larsvik Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:40 #12
skidegodt...
Avatar billede vesterstrand Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:42 #13
Åbn dit rammesæt
Højreklik i den højre ramme, og vælg Rammeegenskaber
Ud for startside klikker du på knappen Gennemse...
Dobbeltklik på den side, der skal være startside, klik OK og Gem