Avatar billede thrill Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:05 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

ZoneAlarm: SERVICE.EXE (W2K) ?

I ZA popper der et vindue frem og spørger om SERVICE.EXE må få lov at køre server, men hvad er SERVICE.EXE ?
Avatar billede nameless Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:14 #1
Jeg ved ikke hvad det er men det er enten -/ en service fil der gør det mere overskuligt (menu linje) eller så kunne det være at det er en virus.
Jeg vil på det kraftigeste fra råde dig at bruge ZoneAlarm da det ikke virker ordenligt !!! Det er næmt af få oblysninger om systemet på internettet da det er gratis og derfor meget nemt at lave viruser der kan komme igennen, og jeg har også selv været ud sat for en virus der trængte igennem. Hvorefter min computer ikke kunne instalere programmer åbne programmer og gå på internettet, og selv følgelig var det sket efter jeg lige havde formateret og derfor ikke instaleret Norton anti virus ;|
Avatar billede nameless Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:20 #3
tænkte nok det var en Virus ;|
Avatar billede nameless Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:51 #4
svar:!
Avatar billede tumben Novice
24. oktober 2002 - 23:16 #5
hhmm jeg har også en services.exe.....i min win 2000...og er temmelig sikker på at den skal være der..det er noget "windows" noget der tjekker updates eller lign..ihverttilfælde var den der alllerede 1 sek efter en reinstallation...så virus ...det tror jeg ikke på..scan din pc på http://www.housecall.antivirus.com  ..og den finder ikke noget
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
31. oktober 2002 - 13:10 #6
Service.exe er et program der køre div. services under W2K.

Du må benytte en ældre version af ZA, opdatere.

>>Nameless, nu er en firewall ikke et virusskjold, selvfølgelig kan en firewall lukke en virus ind, men en evt. orm får ikke lov til at komme ud igen . med mindre den lukker firewallen ned. Dette er der set eksempler på.

Hvis man vil sikre sig imod denne type hændelse skal man have en anden maskine til at fungere som firewall (denne skal sikres)
Avatar billede thrill Nybegynder
31. oktober 2002 - 17:03 #7
clausbjuul > problemet ligger i at jeg har dårlig erfaringer med de nyere ZA, jeg køre med ver. 2.6, og 3.x synes jeg blokere alt for meget, dvs. mange sider virker ikke.
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
01. november 2002 - 09:44 #8
Så skal du bare tillade Service.exe adgang til nettet, men jeg vil ikke lade den fungere som server på internettet
Avatar billede nameless Nybegynder
01. november 2002 - 22:01 #9
clausbjuul >>> Når ZA er så nemt at få fadt i på nettet er det nemt at programere Viruser til han er bare heldig at programet ikke er Programeret ordenligt så den kan spredes vidre...! L0rn