Avatar billede zhriver Nybegynder
24. oktober 2002 - 01:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Genstarter selv....

Har lige samlet min com, kørte fint 1 uges tid, men så begyndte den bare at genstarte af sig selv!!! Det har resulteret i at XP blev F"cked up, og kunne ikke startes. Nå men jeg fdiskede svinet og installerede XP igen, kørte som en drøm igen. Men pludselig mens jeg sad og spillede, wupti den genstartede, og igen var XP f"cked. Nu gider xp igen ikke starte og hvis jeg prøvet at installerer igen, kommer der forskellige errors.......
Hvad kan der være galt.
Mine Specs:
ASUS A7v8x SATA/LAN/1934/LYD
AMD 2200+
Kingston 512mb pc2700
Maxtor Diamondmax +8
Daytona GF4 TI4200 128mb
Avatar billede signout Nybegynder
24. oktober 2002 - 01:46 #1
Det bedste bud ville være dårlig RAM eller manglende køling.. Hvor varm bliver processoren? Har du en anden RAM-klods du kan prøve med?
Avatar billede starknight.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 03:15 #2
Kingston er ikke hvad de har været ...

Jeg vil gætte på at det er kølingen der laver lidt problemer som signout antyder lidt i hans indlæg
hvilken køler har du ? og vil også gerne vide lidt om hvor varm den bliver

noget helt andet.. drop XP (den sutter max analt) kør hellere med 2000 Pro.
har du forresten opdateret til Service pack 1 efter geninstallering (evt. fravælg den eller prøv at installere service packen hvis du ellers ikke har prøvet at installere den)

mit gæt holder sig derimod mest hen mod kølingen (AMD's processorer er jo ikke kendt for at holde sig i den kølige ende)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
24. oktober 2002 - 03:46 #3
Jeg er enig med starknight.. Prøv med en støre køling. Er det kun når du spiller vilde 3d spil at den går i sort? Prøv at stresse din computer, ved at starte mange programmer op, gerne 3d programmer og sæt den til at udføre mange forskellige ting.

Installer et program der måler varmen på din CPU - så kan du hurtigt se om det er varmen der får den til at gå i sort.

Hvor stor er din strømforsyning?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. oktober 2002 - 06:37 #4
Hvis du kan køre en windows på (eventuelt 95) bør du teste dine ram med dette program: http://hcidesign.com/memtest/download.html

Hvis der ikke er fejl i dine ram, hvilket bla. kan give sig udslag i at win2000 og winXP ikke kan installeres.

Vil jeg som de andre antage at det er din køling der er for dårlig. Men netop fordi det er forskellige fejl du får vil jeg tro at dine RAM er dårlige.
Avatar billede zhriver Nybegynder
24. oktober 2002 - 13:56 #5
Jeg har aldrig været over 60grader på cpu'en, det var i BF1942 med 60 bots!
Avatar billede zhriver Nybegynder
24. oktober 2002 - 14:09 #6
Jeg købte processoren i box, så jeg ved ikke hvad det er for en køler
Avatar billede halifax Nybegynder
24. oktober 2002 - 14:52 #7
Har du prøvet dette:  XP  -  Automatisk genstart. Fjern det

Højreklik på denne pc-egenskaber-avanceret-indstillinger for start og genoprettelse fjern hakket ved genstart automatisk ved systemfejl.
Avatar billede zhriver Nybegynder
24. oktober 2002 - 16:55 #8
Har sendt rammene ind til reparation, så må vi se om det er det!!! De lugtede også lidt brankede......