Avatar billede idm Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Compaq maskine

I dag da jeg kom hjem fra arbejde var min server gået i sort skærm hvor der stod.

System halted. Non-correctable multi-bit error. DIMM slot 1

Er der nogle der ved hvad der er i vajen... den har fråset før. men der er denne besked ikke kommet.

Point gives kun hvis der er en der kan kommet med et helt sikkert SVAR
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:44 #1
defekt ram
Avatar billede over-clocking.tk Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:44 #2
Jeg er ikke sikker, men måske noget med dine ram...
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:45 #3
de moderne servere har systemer indbygget så de kan "sige" hvor fejlen ligger fx dimm slot 1
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:46 #4
ibm´s netfinity servere har bla disse systemer
Avatar billede idm Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:49 #5
det vil sige at det er mine ram der er defekt...

hvorfor kan maskinen så fortælle mig at der sidder 256 Mb ram i når jeg kører en "dxdiag" og maskinen har kun 156Mb ram... hvis rammen var defekt ville maskinen da ikke kunne se rammen eller starte med den defekte ramklods
Avatar billede idm Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:51 #6
sorry 156 = 256
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:58 #7
det er først når ram klodsen bliver belastet den svigter
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:59 #8
bemærk du kan risikere at de sidder par vis i serveren
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
23. oktober 2002 - 23:05 #9
par vis dvs dimm1 og dimm2 der skal sidde samme størelse ram for at det virker
Avatar billede idm Nybegynder
24. oktober 2002 - 07:52 #10
det problem tror jeg ikke jeg får... for den har en gang kørt med en enkelt 128Mb ram klods
Avatar billede idm Nybegynder
24. oktober 2002 - 07:55 #11
clausmeyer -> Jeg er nød til at se om det er det der er problemet... jeg vil fjerne den defekt ram klods og se om det var det... det kan jeg se inden for en uge... og  så vil du få dine point...
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
24. oktober 2002 - 09:27 #12
du skriver bare så holder jeg øje med dit ?
Avatar billede idm Nybegynder
25. oktober 2002 - 07:13 #13
jeg har skiftet ram klodsen over i DIMM slot 2 og så kom den og sagde fejl...

Nu har jeg så sat en af de andre ram klodser op i DIMM slot 1 og den har nu også sagt fejl på den... er det serveren der kan være noget galt med?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
25. oktober 2002 - 09:40 #14
det tyder så på der er noget galt med bundkortet,det sker også selvom der står ibm på maskinen,hcis der er service på maskinen/garanti så få det byttet.

prøv evt med noget helt andet ram du er 100% sikker på der ikke er nogeet galt med for på den måde og udelukke
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
31. oktober 2002 - 11:19 #15
fik du din maskine til og køre igen ?

takker for poing