Avatar billede brifo Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PC med auto power /on

Jeg skal bygge en PC, et af kravene til maskinen er at den, efter et eventuelt strømsvigt, selv skal starte op igen. Jeg har for et par år tilbage stødt på en funktion i en Phonix BIOS ( State after power off : on/off) og det er en lignende funktion jeg nu efterlyser.
Jeg har hørt at Abit har funktionen, men det er lige fortiden meget begrænset hvad der kan købes fra dem.
Findes der andre alternativer ? Samt eventuelt nogle erfaringer vedr. specifikke kort med denne funktion.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2002 - 17:32 #1
Hvorfor bruger du ikke en UPS?
Avatar billede over-clocking.tk Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:33 #2
Jeg har et ASUS p4s533, og den kan indstilles til at tænde på bestæmte klokkeslæt og datoer...
Avatar billede over-clocking.tk Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:34 #3
Men som John siger, få dig en ups!!
Avatar billede p2 Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:37 #4
Hvad er en UPS?
Avatar billede junl Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:07 #5
Meget forenklet så er det et batteri, der slår til hvis strømmen går. Så går din computer ikke ned selvom der er strømsvigt. Ligesom hvis du f.eks. putter et batteri i din clockradio, så nulstiller den ikke ved strømsvigt.
Avatar billede kraka Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:11 #6
Hvis du bruger Win2k eller XP kan du i power bestemme hvad maskinen skal gøre ved strømsvigt. Jeg bruger previous state . DVS var den tændt tænder den igen var den slukket forbliver den slukket. (og det virker)
Avatar billede brifo Nybegynder
23. oktober 2002 - 23:38 #7
Att: john stigere og over-clocking.tk
En UPS var også min første indskydelse...men det er et krav fra en kunde at den selv tænder. (Maskinen skal kører et styreprog. på et større vandværk)

Att: Kraka
Er du 1000% sikker på at der ALDRIG opstår problemer med din løsning i W2K ?
Avatar billede starknight.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 03:03 #8
fra brugermanual til ASUS A7V133-C VIA KT133A chipset:
AC PWR Loss Restart [Enabled/Disabled]
This allows you to set whether you want your system to reboot after the power has been interrupted.

fra brugermanual til EPoX EP-8K3A+ VIA KT333 chipset:
State After Power Failure
This field lets you determine the state that your PC returns to after a power failure.

.... tja.. ved ikke hvad du mener med at udbuddet skulle være indskrænket mht. denne funktion. For mig at se kalder de det bare noget andet fra det ene til det andet af bundkort/producent osv.
Avatar billede kraka Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:23 #9
Jeg tror nu ikke der er noget der 1000 mill.% sikkert. Men mine har altid gjort det. Som starknigt nævner er det en feature på bundkortene. Disse features kan i win2k og XP styres fra powerindstillingerne uafhængigt af hvad du har sat i bios. (i følge min erfaring i hvert fald)
Avatar billede brifo Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:48 #10
Starknigt du får tak for dine oplysninger (og point), Mht det begrænsede udbud var det vedr.Abit kort