Avatar billede moebius Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

SQL Logging... Hvordan?

Jeg vil gerne logge ned i en database.
Er træt af tekst filer.
Hvordan gør jeg det?

Jeg er totalt ordblind når det kommer til databaser, så er der en der har en trin for trin guide, som en "Goofy" kan følge?
Avatar billede jxhello Nybegynder
24. oktober 2002 - 11:55 #1
Jeg tror du skal have en eller anden form "management værktøj" der modtager log, og ligger disse i en SQL Database.
Avatar billede moebius Nybegynder
24. oktober 2002 - 13:21 #2
Sikkert, men hvilket? HVor finder jeg det? HVordan bruger jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2002 - 04:55 #3
Hvad er det du skal logge, og hvad bruger du af software?
Avatar billede moebius Nybegynder
25. oktober 2002 - 07:48 #4
Jeg bruger MS ISA Server, som kategorien handler om!
Og jeg skal logge internet traffik.
Avatar billede moebius Nybegynder
07. november 2002 - 10:45 #5
Hmm.... Der sker nok ikke mere her...

Lukker...
Avatar billede toontech Nybegynder
25. november 2002 - 21:43 #6
Avatar billede moebius Nybegynder
02. december 2002 - 08:09 #7
Ja, den er meget fin den guide, men jeg ved sgu ikke hvordan man laver en service account.
Men ellers ville den jo nok kunne hjælpe.
Avatar billede toontech Nybegynder
02. december 2002 - 13:55 #8
'No offense' men hvis du ikke ved hvordan du laver en service account i Active diretory og i forvejen er en "Goofy" til databaser, så er det bedre og få andre til at lave konfigurationen for dig.
Avatar billede moebius Nybegynder
02. december 2002 - 14:08 #9
Det lærer jeg nok ikke meget af.
Jeg vil jo gerne lærer hvordan man gør.
Avatar billede toontech Nybegynder
02. december 2002 - 21:39 #10
Jeg tvivler på at du kan få nogen til at give dig et ISA/Netværks/Active-diretory kursus gennem eksperten. Det er en nødvendighed og have de grundlæggende ting på plads før man kaster sig ud i avancerede konfigurationer.
Mit svar til dig er det du søger, men hvis du ikke kan lave din logning ud fra det så tror jeg ikke det lykkedes for dig.  anyway - her er hjælpen alligevel -åben active directory og lav en ny konto, følg derefter anvisningen i mit svar.
Avatar billede moebius Nybegynder
03. december 2002 - 08:07 #11
Altså, en service account/konto er en helt alm brugerkonto?

Det er ikke fordi jeg er ny indefor windows netværk, men jeg er kun ved at studere til IT-Supporter, så jeg kan ikke det hele endnu.
Har kun lavet små domæner, med de nødvendige brugere.