Avatar billede seek_asr Nybegynder
22. oktober 2002 - 09:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Namespace i XHTML

Efter jeg gik over til at kode i XHMTL, har jeg gentagende gange oplevet et problem, når jeg har set billeder lige op ad hinaden.

Der kommer nogle mellemrum som ikke burde være der. Som eksempel kan gives http://217.60.93.182/~adam/ws/. NB! Problemet opstår især i Mozilla, men jeg har også set det i Internet Explorer.

Er der en måde at omgå det på?

Det er mildt sagt ganske generende, så jeg håber nogen har en løsning.

Vh seek
Avatar billede bamzen Nybegynder
22. oktober 2002 - 10:19 #1
<TD> og </TD> skal stå på samme linie,,, så laver den ikke de irreterende mellemrum, hvis altså border=0 cellspacing=0 og cellpadding=0
Avatar billede seek_asr Nybegynder
22. oktober 2002 - 10:42 #2
Nej, det virkede med HTML 4.1, men ikke i XHTML. Ikke i Mozilla, i hvert fald.
Avatar billede istasi Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:58 #3
prøvet at sætte i din style

padding : 0px;
Avatar billede seek_asr Nybegynder
23. oktober 2002 - 12:06 #4
istasi: gør ingen forskel :/

cellpadding  og cellspacing er allerede sat =0.
Avatar billede seek_asr Nybegynder
25. oktober 2002 - 09:24 #5
Et eksempel på et site, hvor problemet også opstår i Internet explorer:

http://217.60.93.182/~anders/finfisk/
Avatar billede seek_asr Nybegynder
25. oktober 2002 - 09:25 #6
Hmm, hvis man gemmer siderne på sin egen harddisk, er der IKKE de fejl. Det er da meget mærkeligt... Er det så et problem hos apache?
Avatar billede seek_asr Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:50 #7
Jeg har fundet ud af at man i Internet Explorer, Netscape og en del andre browsere bare kan lave en <BR /> efter billederne, så vil det blive vist korrekt. Det er umiddelbart ikke videre logisk, men det virker altså.

Efter den konklusion besluttede jeg mig for at reportere det som en bug på mozilla.org, og der kom hurtigt svar. Her bliver hele sagen forklaret i de links mozilla-staff giver.

http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=177164

Og pointen er altså, at disse spaces fremkommer pga. CSS2. Grunden til at man kan lave <BR />-finten i alle andre browsere, er at de ikke følger standarderne lige så stramt som mozilla. Fejlen bliver forhåbentligt fixet med CSS3.'

/seek