Avatar billede hithere Nybegynder
21. oktober 2002 - 13:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Adslmodem-Switch-Switch

Har et spøjst problem, har lige fået adsl med modem fra TDC, har 2 surecom switches på, 1 pc på den ene, og 2 på den anden, mit problem ligger i at ingen af pcèrne kan finde hinanden på det interne netværk, men de kan sagtens gå på nettet.

systemet er forbundet således

AdslModem til switch1 uplink port,
fra switch1 port1 til switch2 uplink port.
1 pc til switch 1
2 pcere til switch 2

kører winxp på alle maskiner.
Avatar billede ullum Praktikant
21. oktober 2002 - 13:32 #1
har du prøvet at pinge dem
Avatar billede hithere Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:03 #2
nej.
Avatar billede ullum Praktikant
21. oktober 2002 - 14:05 #3
start dos og skriv "ping (Din ipadr)" uden " og ()
Avatar billede hithere Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:07 #4
er desværre ikke i nærheden af maskinerne før senere, men hvordan finder jeg ud af min ipadr
Avatar billede ullum Praktikant
21. oktober 2002 - 14:09 #5
I netværks forbindelser kan du i hvertfald se det hhis du kører xp, du kan også selv angive en og så pinge den
Avatar billede hithere Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:13 #6
må jeg lige prøve senere..
vender tilbage efter 18.00

Andre gode forslag??
Avatar billede deternal Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:01 #7
Du kan checke alle dine ip indstillinger ved:
Start --> run --> cmd --> ipconfig /all

Grundet måden TDC har sat deres ADSL Modem system op kan man ikke umiddelbart lave en almindelig windows netbios workgroup. Derfor er du nødt til at gøre følgende for at få den del til at virke:
Netværkssteder --> Tilføj netværkssted --> skriv: \\IP-adresse (ie \\80.20.150.1) --> giv navn (ie MinComputer02) --> angiv brugernavn og adgangskode til den anden maskine.

Det er en god regel ikke at lave fil deling via administrator kontoen - så jeg vil foreslå at du opretter en bruger på begge maskiner til formålet, giver dem læseadgang til hele maskinen og skriveadgang til de biblioteker hvor det måtte være nødvendigt (ie 'Upload).
Avatar billede jxhello Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:04 #8
Husk at installere "Microsoft netværks login" på alle PC´er samt at "sætte hak" i at du gerne vil dele dine filer på de PC´er du ønsker at få adgang til. Herefter "Højre Klikker" på f.eks. C-drevet og vælger "Sharing" og giver dette et navn (Share Navn)

På en anden PC er:
Prøv herefter at "Højre klikke" på "My Computer" og vælg "Map Network Drive", Skriv "\\<IP adr>\<Share navn>
Avatar billede hithere Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:19 #9
det lyder sgu godt, prøver senere og vender tilbage...
Avatar billede deternal Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:26 #10
jxhello's måde at lave fil-deling på passer nok bedre med XP - jeg har brugt Windows 2000 som udgangspunkt for min gennemgang - ipconfig burde de dog ikke have ændret på.
Avatar billede hithere Nybegynder
22. oktober 2002 - 23:16 #11
nå, men jeg har rodet lidt videre og fundet ud af følgende, har prøvet at pinge dem og de kan delvis finde hinanden 25-50% tab..
men skifter jeg pcèrene over på min 10mbit hub er der ingen prb. så kører de fuldstændigt som det skal????
Avatar billede jxhello Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:08 #12
Enten har du evt. en defekt switch eller port,

Men prøv at opsætte netkortene til en bestemt hastighed 10 eller 100Mbit !
eller endnu bedre hvis du kan opsætte dette på switchen.