Avatar billede sustaber Nybegynder
20. oktober 2002 - 20:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af billeder på hjemmeside

Hejsa, er der nogen som ved om man kan sikre sig fra at folk kopiere eller printer billeder, som er benyttet på ens hjemmeside? Og hvordan???? Eller kan man slet ikke sikre sig om den slags?
Avatar billede keysersoze Guru
20. oktober 2002 - 20:21 #1
det er umuligt at sikre sig imod... desværre
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. oktober 2002 - 20:21 #2
det er umuligt. Om ikke andet kan folk tage et screenshot af din hjemmeside og gemme.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. oktober 2002 - 21:28 #3
Du kan ikke sikre dig 100%, men der er ting du kan gøre:

1. hav aldrig billederne i bedre kvalitet, end du har brug for på din side. D.v.s størrelsen skal passe, billed skal komprimmeres så meget som muligt, opløsningen skal være 72 dpi.

2. sørg for at angive din copyright og din ophavsret (der er forskel på de to) på din side, der skal ikke være tvivl.

3. anvend vandmærke, der hvor du vil sikre dig, Vandmærke kan ilægges med photoshop og vandmærket registreres officielt.

4. hvis det er meget vigtigt at beskytte billederne, kan disse placeres i en flasfilm, de kan stadig tags, hvis man ved hvordan man gør. Siden bliver lidt langsommere, og der vil være nogle gamle browsere der ikke kan vise billederne.

5. Du kan fjerne muligheden for højreklik, men de fleste kan stadig få fat i det hele hvis de kender bare lidt til hvordan en hjemmeside virker
Avatar billede henninga Novice
26. oktober 2002 - 18:01 #4
Et bedre svar end det fra bufferzone får du vist ikke - så var det ikke en idé at lukke spørgsmålet ???
Avatar billede hermandsen Juniormester
12. november 2002 - 08:15 #5
Jeg læste forresten en gang en artikel om hvordan man kunne smide tekststrenge ind i et billede... Hvis der så var nogen tvivl, så kunne man bare se om tekststrengen var den samme og så give tyven en ordentlig skideballe! :)

Husk dog at i HTML og kærlighed gælder alle tricks, så der er sikkert mange webside-nørder der gerne vil have fingrene i dine billeder!

Og se så at få lukket det spørgsmål! ;)