Avatar billede birgittejensen Nybegynder
19. oktober 2002 - 20:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

selfextracting fil ..

På min mors computer bliver winzip ved med at poppe op ud af det blå ... det er en fil, der vil extracte sig selv hele tiden ... filen hedder snoop04.zip ... hvis man siger, at den ikke skal extracte går den væk, men kun for at vende tilbage meget kort efter .. hvis jeg beder den om  at extracte gør den det, men fortsætter derefter med at spørge, om jeg vil extracte snoop05.zip, snoop06.zip osv. Jeg har søgt på symantec men finder ikke noget om snoop ... jeg er ikke engang sikker på, om der ER en virus .. det virker bare mærkeligt, at der er en fil, der bliver ved med at ville extracte sig selv ... Nogen, der kender noget til dette?
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
19. oktober 2002 - 20:38 #1
Faktisk er der 15 af dem ... de starter randomly .. nogle gange er den første fil snoop04.zip .. andre gange nr 12, 3 .. whatever. Det er meget tilfældigt, hvilken fil der er den første
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. oktober 2002 - 21:28 #2
Du kan downloade ad-aware og fjerne det spyware. Ad-aware finder du her
http://www.lavasoft.de
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
20. oktober 2002 - 02:26 #3
Jeg tvivler på, at det har noget med ad-aware at gøre :o( Det er jo ikke ligefrem reklamer af nogen art ... det er et eller andet program, der MEGET gerne vil pakkes ud ..
Avatar billede perhaps Nybegynder
20. oktober 2002 - 09:59 #4
spyware kan være mange ting opdeles i flere grupper. De der "blot" har reklamemæssige hensigter og de der bruges til at drille dig, ofte omtalt som malware. (Eksempelvis en pornostartside du får svært ved at fjerne) Opretter du dig eksempelvis som bruger af fildelingsprogrammet KaZaa får du en bunke andre programmer med ved download. Jeg har søgt overalt på nettet og kan intet finde om det program du nævner. Jeg er (næsten)sikker på at det ikke er en virus. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om en virus, der bruger det ord, snoop.  Kan du ikke søge på snoop* på din puter og fjerne den på den måde?
Avatar billede basic.me Nybegynder
05. november 2002 - 20:29 #5
Prøv at finde filen ved at bruge windows søge funtionen.
Der efter åben filen (sørg for at chekke om filen ikke hedder .exe .bat eller ligende til efter navn (selv om der står zip!))
Kik i filen efter dokumenter eller andet som kan give dig information om hvad filen indenholder ,, du kan finde informationer som det for det meste i filer som f.eks    .ini .txt .doc  og andre former for text baseret info filer og configurations filer.

Hvis det er muligt at finde ud af hvad det er som hele tiden giver forspørgelse om udpakning så gå på nettet og prøv at finde så meget information om det hvis det er nødvendigt.
Prøv muligvis også at finde ud af om der ligger en hændelse før de begynder på det ... det kan være alt fra et simpelt klik på en hjemmeside(lokalt på computeren) eller et program som køre shareware eller andet haløj.

Der er ikke nogen rigtig løsning, du skal bare prøve at finde så meget information som er muligt osv.

Skriv endeligt hvis der er mere.
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
12. december 2002 - 02:50 #6
lukker lige det her spørgsmål .. det blev klaret med en omformatering :\