Avatar billede cygnet Praktikant
17. oktober 2002 - 23:51 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Nr. på google

Findes der en mulighed for at se hvad nr. ens side er på google ved bestemte søgeord - udover at bladre og tælle.
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. oktober 2002 - 09:59 #1
Der findes automatiske værktøjer, der gør dette, men jeg vil fraråde dig at bruge dem. For nogle år siden var disse værktøjer så populære blandt promotere at google begyndte at banne de ip adresser hvor den slags forespørgsler kom fra. Googles holdning er selvfølgelig at den slags forespørgsler bruger deres system til noget det ikke er beregnet til og dermed gør systemet langsomt for dem der faktisk søger oplysninger.

Du kan gøre det at du laver en hjemmeside, der består at links til de relevante søgesider i gøøgle. Foretag en søgning på dit første søgeord, og når du finder din side, kopiere du browserens adresselinie og placere den som link. På denne måde kan du hurtigt kontrollere din placering, hvis du så også holder øje med din logfil og ser når googlebot har været forbi, skal du kun kontrollere din placering ca. en gang om måneden
Avatar billede nettips Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:33 #2
Du kan alternativt indsætte en tæller på din hjemmeside, der giver forskellige info om dine besøgende, herunder hvorfra de kommer.
En god tæller kan sagtens fortælle fra hvilke søgemaskiner og med hvilke søgeord din hjemmeside blev fundet.
Herefter skal du tjekke din statistik med jævne mellemrum, og hvis tælleren ikke oplyser om "hits" fra søgemaskiner, skal du revurdere dine tags samt indhold på sitet.

www.zipstat.dk er en udmærket (og stadig gratis) tæller, som giver en masse gode oplysninger om dine besøgende.

Allan Bojsen, www.nettips.dk
Avatar billede demib Nybegynder
27. oktober 2002 - 00:57 #3
Der findes ikke nogle "godkendte" og færdige værktøjer på markedet til at tjekke dine placeringer i Google automatisk - og selvom der gjorde er det også tvivlsomt hvor rigtigt resultatet ville blive.

Google viser nemlig ikke nødvendigvis det samme til alle på det samme tidspunkt. Der er forskellige versioner af deres indekser, de er ikke altid opdateret på samme tid, og lokalt og regionalt kan der være filtreret i indekserne (som f.eks. i Tyskalnd hvor visse Nazistiske sider er filtreret fra).

Hvis du alligevel ikke kan dy dig for at finde en automatisk løsning er den eneste legale vej at anvende Google API der bugger på SOAP. Det kan du læse mere om her: http://www.google.com/apis/ - men det kræver at man tør kaste sig ud i lidt programmering :) Med Google's API må du lave programmer der forespørger Google op til 1000 gange om dagen. Så det kan i princippet godt bruges til at lave dit eget personlige ranking-værktøj....

Jeg vil dog anbefale at du i stedet for at foksuere desperat på dine rankings kigger på resultaterne af arbejdet i stedet. Se på den trafik du får, de søgeord folk bruger og brug det som en måleståk for resultaterne.
Avatar billede demib Nybegynder
27. oktober 2002 - 00:57 #4
Du kan i øvrigt læse mere på (det nyåbnede) www.joyzone.dk - som jeg er redaktør på