Avatar billede tbb Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til collaps menu

Jeg har lavet et website hvor jeg bruger en collaps-menu, der er omtales i denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/110354

Jeg har 2 spørgsmål...

1. Kan man ændre baggrunds farven til et .gif eller .jpg billede ??

2. Kan jeg få menuen til at "følge" til en tabel, på sammen måde som man får et layer til at følge en tabel, når man minimerer browser vinduet m.m.??

Jeg håber på et hurtigt svar, da jeg har arbejdet med dette problem i laaaaang til....
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:59 #1
1)  ja. men det er nok kun under .gif billedet det er interressant. et .jpg billede er altid uigennemsigtigt så det dækker for baggrunden

2)  må du forklare noget bedre, jeg fatter ikke hvad du mener.
Avatar billede tbb Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:19 #2
Jeg vil gerne center mit site på siden så det altid er midtercentreret, det gør jeg med en tabel som er 100% x 100% og deri lægger mit site. Men menuen lægger sig i venstre side, hvis jeg ikke ændre positionen i scriptet, fra f.eks. 0 til 100. Det vil så sige at menuen rykker 100 pix. ind på siden.

Det er også fint nok, og på den måde kan jeg få menuen til at passe med selve sitet (er der bygget op i tabeller).
Men mit problem er så, at når jeg minimerer siden, vil sitet rykke sig, mens menuen vil bliver hvor den er, altså ved 100 pix fra kanten.

Hvis jeg havde med et layer at gøre ville jeg ”bare” putte layret ind i en tabel og slettet værdien i L og T.
Men hvordan gør jeg men denne menu….???
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2002 - 12:21 #3
2: lige et hurtigt bud til hvordan det kan gøres...
idpåtabellen.offsetWidth; //tabellens bredde.
onresize og onload for tabellen sættes så ny bredde for colapsemenuens style.
Muligvis idpåcolapsemenuen.width=idpåtabellen.offsetWidth;
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2002 - 12:27 #4
2: Det nævnte skal så udvides med
idpåcolapsemenuen.posLeft = idpåtabellen.offsetLeft;
idpåcolapsemenuen.posTop = idpåtabellen.offsetTop;
Avatar billede tbb Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:54 #5
ok jeg prøver lige dit forslag "regin"...
Avatar billede tbb Nybegynder
01. november 2002 - 11:05 #6
ok