Avatar billede tommer Nybegynder
12. oktober 2002 - 18:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

lidt hjælp

jeg har for et par måneder siden lavet en total opfriskning af min hjemmeside.
men men, når jeg fanger siden med søgemaskiner f.eks yahoo eller google finder de kun den gamle side som faktisk ikke eksisterer mere !!!
kan jeg gøre noget for at søgemaskinerne opfrisker deres memory/cash så de finder den nye side ???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. oktober 2002 - 19:38 #1
Næppe. Hvis din side ikke er populær i Google forstand - fx at der ikke
er ret mange der klikke på dine links i Google, så går der lang tid
imellem. På et rimeligt populørt site har jeg set en opdatering hver
3. dag. De prioriterer sjovt nok efter hvad deres brugere ønsker.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. oktober 2002 - 22:40 #2
Mange af søgemaskinerne kan du gentilmelde dine sider. hvorefter de reindexiseres, google skal nok selv finde din nye side og indexisere den.
Avatar billede tommer Nybegynder
13. oktober 2002 - 01:11 #3
bufferzone.  der er bare gået 2 måneder uden noget er sket !!
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2002 - 13:26 #4
Det er meget normalt. De hurtigste søgemaskiner vil normalt være der inden for 2 -3 måndede og de langsommere optil 16 måneder.
Du kan hjælpe gogle lidt. Hvis du kender et site, der indexiseres ofte af google og kan du få dem til at linke til dig fra f.eks. deres forside (bare indtil google har været forbi et par gange, så vil google finde dig og optage dig med de nye sider.

Vær opmærksom på at du ikke må gentilmelde ofte og med mange sider, da det vil blive opfattet som spam.

Du bør også kontrollere at du ikke på dine sider har begået en eller anden fejl der har fået maskinerne til at udelukke dig. Det kan nemlig også ske.

Googles popularitetsudregning sker efter hvor mange andre sites der linker til dig og hvor relevante de sites er, skal mange links det hjælper også
Avatar billede tommer Nybegynder
13. oktober 2002 - 18:41 #5
ok bufferzone, tak for svaret.
zez thomas