Avatar billede badkarma Nybegynder
12. oktober 2002 - 00:16 Der er 5 kommentarer

GPS udstyr til præcisions måling

Hey...

Jeg er ude efter en GPS enhed, som kan give mig præcise målinger, som ikke har over en meter i fejlmargen(helst...) Hastigheden er ikke af så stor betydning, blot at den kan lokalisere et par sateliter inden for en time. Endvidere skal den helst kunne tilsluttes en pc(bærbar via usb), dog ikke nødvendigt men praktisk til min anvendelse.
Enheden skal hovedsageligt bruges til målinger udendørs, og derefter behandles på pc. Går udfra at jeg skal have en gps modtager der kan aflevere omkring et 8 til 16 cifret koordinat...?!?
Prisen er mindre relevant, men også af betydning i den sidste ende....

Hvis der i øvrigt findes software til håndtering af gps koordinater og indtegning af disse så er det også af interesse, da jeg slipper for at programmere selv....
Avatar billede badkarma Nybegynder
12. oktober 2002 - 00:28 #1
will do... men hvor og hvordan....
Avatar billede badkarma Nybegynder
12. oktober 2002 - 00:39 #2
Dette spørgsmål giver ikke Point - benyt det i Generelt hardware
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
12. oktober 2002 - 00:40 #3
VDO laver noget at det bedste der findes i navigationsanlæg til biler.
Jeg har ingen ide om de også laver den slgs GPS grej, men du kunne da prøve at sende den en mail.
www.vdo.com
De er ejet at Siemens, de laver da vist også en del GPS grej så vidt jeg ved.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. oktober 2002 - 10:10 #4
mht. fejlmargen mener jeg ikke at du kan komme ned på 1 mtr., det er vist noget amerikanerne bestemmer, har hørt om fejlmargen på minimum 15 mtr.

Luk et af spørgsmålene
Avatar billede badkarma Nybegynder
12. oktober 2002 - 17:25 #5
hvordan lukker jeg dette spørgsmål..???? HILFE!!!