Avatar billede casm2000 Nybegynder
26. september 2000 - 21:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

dynamisk menu

hvordan laver man, i dreamweaver en menu der ligner den de har på dr´s side http://www.dr.dk ... jeg har ladet mig fortælle at det er dreamweaver at man skal bruge
Avatar billede casm2000 Nybegynder
26. september 2000 - 21:03 #1
eller rettere, at det er et javascript , som dreamweaver kan lave for mig
Avatar billede 8800 Nybegynder
26. september 2000 - 21:07 #2
hvad er din mail? har en i stilen med dr\'s...
Avatar billede casm2000 Nybegynder
26. september 2000 - 21:09 #3
jeg har også selv en der ligner den, men det jegh skal vide er hvordan man laver den i dreamweaver...
Avatar billede 8800 Nybegynder
26. september 2000 - 21:11 #4
det kan man ikke... i dreamweawer bliver det bare til en kaffekop (java) så det er umuligt... men det er faktisk ikke særligt svært at rette i sådanne menuer.. læg koden ud og sig hvad der skal rettes!!!
Avatar billede casm2000 Nybegynder
26. september 2000 - 21:23 #5
prøv at sende mig din, så skal jeg se om jeg kan finde ud af den c@888.nu
Avatar billede 8800 Nybegynder
26. september 2000 - 21:27 #6
sendt
Avatar billede casm2000 Nybegynder
26. september 2000 - 21:36 #7
tak jeg ser lige på den
Avatar billede htx98i17 Professor
26. september 2000 - 21:51 #8
det er sikkert fint

men prøv at se dr.dk i netscape

så er netop lige den menu ikke så fed,
Avatar billede casm2000 Nybegynder
26. september 2000 - 22:56 #9
netscape stinker alligevel, hvis folk bruger den , må de jo også betale prisen
Avatar billede manon Nybegynder
26. september 2000 - 23:00 #10
casm2000> det kan godt ladet sig gøre i DW !!!

jeg fandt en udemærket 7 trins vejledning på http://www.pcworld.dk hvor det nøjaktig beskriver hvordan du gør!
Desværre er deres server nede for tiden, så jeg kan ikke give dig den rigtige url.
Men giver du mig 12 timer kan jeg sende dig den kildekode som jeg bruger.

\\manon
Avatar billede casm2000 Nybegynder
26. september 2000 - 23:38 #11
ellers tak manon, men hele pointen er at jeg selv skal lære det......du vinder
Avatar billede manon Nybegynder
27. september 2000 - 00:31 #12
Casm2000 >

Dette var hvad jeg fik af PC world:

Webdesign:
Snedkerier med Dreamweaver
I denne artikel viser vi, hvordan man nemt kan tilføje
funktionalitet i Dreamweaver, så indsættelse af elementer
kan klares med et menuklik.
http://www.pcworld.dk/hilite/redir.asp?id=26

Men af en eller anden grund virker deres server ikke.

Mht netscape, så er det korrekt at det ikke virker optimalt, men det har Olebole sikkert en løsning på :-)
Avatar billede manon Nybegynder
27. september 2000 - 00:34 #13
PS > jeg syntes ikke at jeg havde fortjent de point, men jeg takker da for dem, da jeg står og mangler :-)
Avatar billede manon Nybegynder
29. september 2000 - 06:37 #14
Så er Pcworld online igen og du finder en fed menu her http://www.pcworld.dk/hilite/tipsogtricks/dreamweaver/dd-menuer/
Avatar billede warner Nybegynder
25. oktober 2000 - 15:33 #15
ret god 7 trin vejledning på pcworld. Men jeg har et spørgsmål hvad er en transperant gif???