Avatar billede gk-design Nybegynder
05. oktober 2002 - 11:26 Der er 5 kommentarer

Hvad vil denne melding sige.

Norton Firewall kommer med jævne mellemrum med denne lakoniske meddelelse:
Blokér for:"Generic Host Process for Win32 Services"

Hvem kan og vil forklare mig - og måske andre med samme oplevelse - hvad det
er for noget?

/Kristian
Avatar billede bongobride Nybegynder
05. oktober 2002 - 11:34 #1
Det er såmænd bare Windwos der prøver at komme i kontakt med et eller andet.
Mit råd er, at du blokere den, sådan at den IKKE køre som server, men den SKAL ha adgang til nettet, ellers har du ingen adgang til nettet ....
Avatar billede summer Mester
05. oktober 2002 - 11:35 #3
Avatar billede bongobride Nybegynder
05. oktober 2002 - 13:48 #4
lol din spasser
Avatar billede strarup Nybegynder
06. oktober 2002 - 12:43 #5
Hej Kristian

før du blokere den vil jeg foreslå dig at holde øje med hvilke IP adresser det er den prøver at få kontakt med...

hvis du f.eks. kører IIS vil du højst sandsynlig ha' fået den meddelse... programmet er "svchost.exe", nu ved jeg ikke lige hvilken version af windows du kører med, med hvis det er Win2000 ka' du her læse omkring svchost.exe, "Description of Svchost.exe in Windows 2000"... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q250320&
eller hvis du har XP pro... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314056

men den styrer også andre processer... så hvis IP numrene "går ud af huset" vil jeg foreslå dig at blokere dem... hvorimod hvis IP adresserne er på indenfor dit lokale netværk vil jeg foreslå dig at tillade dem... såframt du har brug for servicen... :-)

mvh.

Strarup