Avatar billede perplet Nybegynder
03. oktober 2002 - 23:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer efter instal. af Norton Internet Security 2002

Jeg har installeret Norton Internet Securuty, men efter jeg har installeret det virker mit internet ikke. Det mest underlige er, at Security ikke er aktiveret - og jeg kan ikke aktivere det, fordi jeg i følge programmte ikke er administrator. Jeg aner ikke hvad der er galt. Jeg bruger win98.

Det skal siges at jeg før har haft Antivir, og når jeg starter pc´en op kommer der nogle "programstartsmeddeleser" - der kommer 3 i alt - og før jeg installterede sikkerhedspakken kom der kun en enkelt. Den fejlmeddelse har dog ikke haft nogen betydning for min PCs funktionalitet.

Men installationen af Norton Internet Security har altså gjort, at jeg ikke kan komme på internettet via Stofanet - men det undrer mig meget, fordi sikkerhedsprogrammet er ikke aktiveret - og jeg kan som sagt ikke aktivere det, fordi jeg ikke er administrator - det siger programmet.

Jeg kan heller ikke afinstallere det, da det kun er adm. der kan gøre dette...

Norton Antivirus virker dog fint. Men det kan jeg jo ikke bruge til så meget.

Hvad gør jeg?

Please hjælp.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. oktober 2002 - 01:26 #1
Hvis du vil have Norton afinstalleret kan du gå ud i din registreringsdatabase og afinstallere det. Her behøver du ikke at være administrator. Gå i start- kør- og skriv- regedit. Gå i Søg og skriv norton. Klik på find næste. Slet det som den finder. Gå i søg igen og sig find næste og sådan bliver du ved i meget lang tid. Her ligger en hel masse som skal fjernes manuelt. Kan ikke rigtig forstå at det kun er administrator som kan afinstallere, det plejer kun at være i Win 2000 og WinXP at man skal være logget på som administrator, men har du evt. under installation af Win 98 skrevet dig på som administrator? så må du logge af, og logge dig på med den kode som du engang for måske lang, lang tid siden har opgivet. --Hvis du lige pludselig kan huske din administratorkode, så log af, og log dig på som administrator.
Havde du afinstalleret Antivir før du installerede Norton? Det kan måske være derfor du har problemer (altså hvis du lige havde glemt at afinstallere antivir først).
Avatar billede strarup Nybegynder
06. oktober 2002 - 12:46 #2
Hej Per,

har du prøvet om du ka' afinstallere det i fejlsikret tilstand?

mvh.

Strarup
Avatar billede perplet Nybegynder
06. oktober 2002 - 13:11 #3
Jeg fandt et program på Nortons hjemmeside til afinstallation uden om "administrator".

Derefter geninstallerede jeg, men fik samme problem igen. Men heldigvis fandt jeg igen på Nortons hjmmeside ud af, at det var en systemfil, advapi32.dll, der var forældet - og så opdaterede jeg den fra min win98 cd-rom.

Så nu er alt som det skal være :-)