Avatar billede pagh Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til consol på Cisco 2924 XL switch.

Daws...

Jeg sidder med en Cisco 2924 XL switch og vil gerne connecte til den via et consol kabel, men det virker ikke. Kan fint connecte til min router, så det er ikke computer eller kabel det er galt med. Har prøvet at sætte den til forskellige opkoblings hastigheder i HyperTerminal, men uden held.

Kender heller ikke IP adressen på den.

Er der en måde hvorpå man kan resette dens indstillinger?

På forhånd tak.

MVH
Michael Pagh
Avatar billede svindler Nybegynder
03. oktober 2002 - 22:55 #1
Er det en Cisco router, du kan connecte til? Som du måske ved, er det et specielt kabel, der bruges til Cisco udstyr.
Hvis det ER et Cisco-kabel, har du så prøvet at trykke Mode-knappen ind, som beskrevet her:
http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/lan/c2900xl/29_35wc5/scg/swtrbl.htm#xtocid16
Avatar billede pagh Nybegynder
04. oktober 2002 - 08:34 #2
Svindler ->
Det vil jeg lige prøve når jeg kommer hjem, er lige på arbejde.
Det er et Cisco consol kabel der fulgte med til min Cisco 677 router.
Har ellers ledt som en sindssyg på Cisco`s sider efter noget troubleshooting, men det der har jeg åbenbart overset.
Avatar billede a40kjo Nybegynder
04. oktober 2002 - 11:59 #3
Connect Console port til com1
Bit pr. sekund skal stå til: 9600
Databit: 8
paritet: ingen
Stopbit: 1
Flowstyring: Hardware

PS. kan være nødvendigt at trykke ENTER før der kommer noget på skærmen.
Avatar billede svindler Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:41 #4
Det er IKKE det rigtige kabel.
Kablet til 2924 er det samme som:
http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/lan/cat6000/6000hw/mod_inst/0bspecs.htm#xtocid7
Dit 677-kabel er bygget således sammen:
http://www.cisco.com/warp/public/794/600pinout.html

Det nødvendige kabel fulgte med Catalyst'en det har formodentlig været et lyseblat RJ45-RJ45 kabel og et par forskellige connectorer til hhv DB9 DTE, DB25 DTE og DB25 DCE (til et modem).
Avatar billede pagh Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:13 #5
Hmm, ok...nå så kan jeg sq da godt forstå jeg ikke kan komme i kontakt med den. :-)

Så må jeg lige ned på arbejde og se om vi har sådan et kabel.
Er der evt. nogle steder her i DK man kan købe det rigtige consol kabel til den?
Avatar billede svindler Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:40 #6
Jeg vil tro, at næsten samtlige "rigtige" Cisco forhandlere vil være istand til at skaffe dem, men de koster sikkert urimeligt meget ifht hvad det er. Ciscos produktnummer er ACS-2500ASYN
Hvis du kender nogen, der er lidt fiks med en loddekolbe er det sikkert kun 20-30 kroner i materialer.
Avatar billede pagh Nybegynder
04. oktober 2002 - 23:03 #7
Jaeee, nu skal jeg på skole til Cisco CCNA semester 2-3-4, og mon ikke jeg lige kunne få lov at lave sådan et kabel.  :-)