Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. oktober 2002 - 17:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Remote desktop

Hvordan sætter jeg min computer op til remote desktop i win2k.. ?
Avatar billede mulan Nybegynder
03. oktober 2002 - 18:01 #1
kan du ikke uddybe spørgsmålet? Er det terminal service du efterlyser, som jo anvender remote deskop protokollen RDP.
Avatar billede jsb Nybegynder
03. oktober 2002 - 18:06 #2
Jeg tror ikke du kan bruge Remote desktop til at få adgang til w2kproff. Det er en ny mulighed i XP.

I w2k er det kun muligt at benytte terminal service til at connecte til w2k server
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. oktober 2002 - 18:28 #3
Altså, jeg har siddet ved en Machintosh nede på skole(bærbar). Hvor vi kunne logge ind ved hjælp af Remote Desktop så vi kunne brug alm. windows. Jeg vil gerne selv sætte min computer op til det. Så jeg kan logge ind fra skolen, på min egen computer.
Avatar billede jsb Nybegynder
03. oktober 2002 - 18:44 #4
Ok, hvis det er rigtigt så bliver jeg hængende, for så kan jeg også lære noget nyt og brugbart :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. oktober 2002 - 20:03 #5
RemotelyAnywhere er et skrapt program, med det kan du styre andre computere hvor RemotelyAnywhere også er installeret.

http://remotelyanywhere.com/
Avatar billede reap Nybegynder
04. oktober 2002 - 01:00 #6
Installer NetMeeting!
Hvis ikke det ligger på din w2k CD, så hent det her:
http://www.microsoft.com/windows/netmeeting/
Remote Desktop virker på w2k. Vores adm. på arbejde bruger den til fjernadministration.

Reklame fundet under "Features":

Operate your office computer from home or vice versa.
Use a secure connection and a password to access the remote desktop, files and programs.
Protect your computer while using RDS with a password-protected screensaver.
Avatar billede reap Nybegynder
04. oktober 2002 - 01:05 #7
Desktop sharing skal enables via ikonet på proceslinjen. Du skal sikkert også ind i options og give adgang til computeren og sætte passwords, jeg husker ikke lige hvordan.

RemotelyAnywhere er et sejt program, men er det gratis ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. oktober 2002 - 06:34 #8
Jeg bruger følgende, som jeg synes er ret godt. Det er også gratis:
www.tightvnc.com
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2002 - 10:18 #9
nej, remotely er ikke gratis ;o(
Avatar billede a40kjo Nybegynder
04. oktober 2002 - 11:41 #10
Vi bruger VNC på ca. 750 pc´ere
http://www.uk.research.att.com/vnc/
Freeware
kan bruges på (og på tværs af)
  Linux 2.x for x86
  Solaris 2.5 (SPARC)
  Windows 9x/2000/NT (Intel Win32)
  Macintosh
  DEC Alpha OSF1 3.2
  Windows CE 2.x