Avatar billede fonsi42 Nybegynder
01. oktober 2002 - 21:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

QReport+Threds

HEJ
Er der nogen der ved om QuickReport, har problemer med MultiThreds? Jeg har et alm. brugerinterface hvor bruger kan printe ud fra (bruger QReport) derudover har jeg oprettet en tråd der henter ekstern I/O, denne tråd har også mulighed ´for at bruge qReport,alt efter retur data. Men programmet låser ved udprint fra oprettet tråd.
Avatar billede cms Nybegynder
01. oktober 2002 - 21:54 #1
Sålænge du bruger TThread.Synchronize skulle problemet vel ikke opstå?
Avatar billede fonsi42 Nybegynder
01. oktober 2002 - 22:15 #2
CMS> Jeg vil lige sige jeg er rimelig ny i MultiThreds. Er det rigtig "TThreds.Synchronize" bruges hvis MainVCL Thred arbejder med samme variabler eller metoder. Dvs. MainVCL kan bremse ekstra tråd hvis nødvendig?
Hvis det er tilfældet tror jeg ikke det er problemet for jeg er sikker på at metoder ikke bliver brugt samtidig..;)
Avatar billede cms Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:38 #3
Hvis du har lavet en fuldstændig threadsafe applikation ville du ikke stille spørgsmålet.
Synchronize lægger din underlæggende tråds kald af en VCL-method i message køen sådan at den først bliver kaldt når VCL-threaden er færdig med hvad den nu laver.
Prøv - og se om det virker !
Avatar billede fonsi42 Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:10 #4
cms> Hvis jeg i stedet for at direkte printe ud i Qreport, laver et "preview" er der ingen problemmer, den viser fint QReport vinduet. Men når jeg så vil printe ud fra preview vinduet låser programmet sig igen?? Det er derfor jeg ikke mener der er problermer med at programmet ikke er udviklet 100% Thredssafe.. Jeg har kigget på Synchronize.. kan ikke 100% overskue hvordan det skal implementeres..:)
Avatar billede fonsi42 Nybegynder
06. januar 2003 - 19:55 #5
afslut