Avatar billede domaz Nybegynder
27. september 2002 - 22:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problem med opsætning..

Hej Eksperter.

Jeg sidder hos en ven, og holder et mindre LAN .. bare for mig og ham..
Jeg har tagetm in computer herud, som jeg har gjort mange gange før.. og der har nettet bare virket.

Så idag, ville vi prøve at tage hans Router fra.. og kører det uden om den..  men det droppede vi og satte ALT tilbage igen.. og nu virker nettet IKKE på min computer.. vi har prøvet ALT .. og intet virker..

Vi kan sagtens få nettet på hans computer (Som i nok har opdaget)
Men det vil bare ikke fungere på min ..

Han har Cybercity ADSL 1024/512 med Router..
Han kører XP - og jeg kører Win2000

Nogle der har IDeer?
Avatar billede anuseren Nybegynder
28. september 2002 - 13:35 #1
Kender i til IP adresser o.s.v?

Lyder nemlig ik liiige sådan...
Avatar billede domaz Nybegynder
29. september 2002 - 21:37 #2
Ehm ... nix ..
Men hvorfor skulle det være nødvendigt? Men steden for at bare lave en kommentar hvor du skriver det der, hvorfor så ikke fortælle lidt om det?
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. september 2002 - 21:41 #3
din computer mangler sansynligvis af få tildelt en ip adresse.
Avatar billede domaz Nybegynder
02. oktober 2002 - 16:45 #4
Jamen hvorfor SKAL den det? Det har den ikke haft brug for tidligere, og i de papir man får med fra cybercity, står der INTET om noget IP ...
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. oktober 2002 - 16:52 #5
hør nu her...

din computer SKAL ha en ip adresse for at gå på nettet. så er det på det rene.

er du sikker på at alting er sat rigtigt sammen?

hvis ja... Så gå i en commando prompt og skriv:

ipconfig <enter>

hvad skriver den til dig?

skriv evt:

ipconfig /renew <enter>

kan du gå på nettet nu?
Avatar billede domaz Nybegynder
02. oktober 2002 - 19:24 #6
Jeg har lidt svært ved at tjekke det nu, da jeg har min computer hjemme igen .. men jeg tjekker så snart jeg tar den ud til ham igen (muligvis iaften) ..

Og jeg har fundet ud af det er min computer det er i vejen med .. for det er ligesom at mit netværkskort mister forbindelse engang imellem, så hvis jeg går ind og fjerner det, og tilføjer det igen, og genstarter, så virker det igen..

Nu hra det kørt de sidste 2 dage uden noget..  men hvis det sker igen, prøver jeg at skifte kort, og se om det så hjælper.. men kan ikke se hvorfor kortet skulle fejle noget..
Avatar billede maximus25 Nybegynder
07. oktober 2002 - 14:46 #7
I kan for det første ikke dele en internetforbindelse uden en router. Jeg synes at i skal prøve at sætte faste ip adresser på jeres maskiner til at starte med.

prøv dette:

Højreklik på netvræksikonet på skrivebordet...klik på egenskaber....højreklik på LAN-forbindelse....klik på egenskaber.....marker internetprotokol(TCP/IP)....klik på egenskaber...sæt hak i "brug følgende ip-adresser" .

Her kan I så sætte jeres ipadresser, feks. 192.168.1.1, 192.168.1.2

For god ordens skyld skal I lige genstarte jeres maskiner efter dette !!
Avatar billede domaz Nybegynder
08. oktober 2002 - 22:32 #8
Okay, jeg prøver næste gang jeg komme derud...
Avatar billede domaz Nybegynder
21. oktober 2002 - 16:36 #9
Og hvad med gateway og undermaske ??!"?!?
Avatar billede maximus25 Nybegynder
22. oktober 2002 - 12:59 #10
undernetmasken skal sættes til 255.255.255.0
I standergatewayen skal du indtaste din routers ip adresse(ofte er den som default 192.168.1.1).
Hjælper det ??
Avatar billede maximus25 Nybegynder
29. oktober 2002 - 21:57 #11
hvis du mangler mere hjælp vil jeg gerne hjælpe dig. Ellers synes jeg at du godt må være flink og give point.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
06. november 2002 - 10:55 #12
hmm...jeg synes ikke du kan være bekendt at lade være med at afgive point når vi prøver at hjælpe dig ! Spørgsmålet er over 1 måned gammel !
Avatar billede domaz Nybegynder
18. december 2002 - 17:06 #13
Maximus : Sorry, men har ikke lige haft tjekekt Eksperten i lang tid, daj eg har haft så meget andet at lave.. du skal nok få dine points, tag det roligt... og hvis det endelig var du ikke fik dem,gik du ikke glip af noget vildt, vel?

Det med routerens IP adresse har jeg ikke prøvet endnu, men det med IPer har vi brugt... og det virkede ikke, så kunne vikke noget som helst.. men måske fordi vi ikke også skrev routerens IP ind ... vi forsøger snart..
Avatar billede maximus25 Nybegynder
02. februar 2003 - 12:57 #14
nu er der gået måneder så nu må du give point. Ellers må vi høre hvad admin siger til at du ikke svarer!

Det er ikke for at være en lyseslukker men jeg synes ikke du kan være bekendt at undlade at give en lyd fra dig efter så lang tid. Vi prøver jo bare på at hjælpe dig og pointene er vores "belønning".
Avatar billede maximus25 Nybegynder
02. februar 2003 - 13:00 #15
sorry ....jeg havde ikke set at du havde afgivet point..jeg undskylder og takker mange gange :)