Avatar billede tbb Nybegynder
27. september 2002 - 09:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

<iframe> og søgemaskiner

I de her tider hvor man er begyndt at lægge meget vægt på søgeoptimering af ens site, har jeg et spørgsmål omkring <iframe> og søgemaskiner.

Vi ved jo at der er problemer med frames og søgemaskiner, men er der nogen der kan fortælle mig hvordan det ser ud med <iframe> ???

Jeg har nemlig ændret mit site fra at være opbygget i frames til <iframe>, for at løse de problemer der er med frames. Men hvis problemet er det samme med <iframe> har der jo, som sådan, ikke været behov for at ændre det... ;)

Håber på et hurtigt svar...!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. september 2002 - 09:38 #1
Generelt bør du altid være forsigtig med disse nye teknologier, idet søgemaskinerne halter bagefter med support for den slags.

Iframes vil udgøre et potentielt problem for en del søgemaskiner. Måden du afdækker hvilke maskiner der kan håndtere iframes og hvilken betydning de har i den enkelte søgemaskine er at foretage søgninger med dine vigtigste søgeord i de relevante maskiner, undersøg så de 10 - 30 første resultater og se om nogle af disse anvender Iframes. Denne enkle metode vil hurtigt kunne vise dig hvad iframes på din side vil betyde for din placering.
Avatar billede tbb Nybegynder
27. september 2002 - 09:44 #2
Ok, det vil jeg prøve.. du skal have tak for dit svar..