Avatar billede storinggaard Nybegynder
26. september 2002 - 22:27 Der er 4 kommentarer

Kan ikke åbne digitale billeder ?

Jeg kan ikke åbne digitale billeder på computeren. Der kommer en dialogboks op som siger pictureviewer blev ikke fundet?. Det gælder forskellige filformater.
26. september 2002 - 22:32 #1
Alt efter hvilken windows version (hvis det er Windows du kører?) du har, må du åbne dine billeder filer med et andet program end Pictureviewer som tilsyneladende ikke er installeret på computeren mere?

Hjøre klik på iconet >> Open width >> Chose program... Og vælg så et billedefremvisnings program på listen. Har du ikke et bliver du nød til at ibnstallere et :).
Husk! At sætte kryds i "Always youse this program to open...".

Ellers er det noget som er bestemt et sted i reg. basen (hvilke programmer der skal åbne hvilke filtyper).

/Casper
Avatar billede digitalmann Nybegynder
26. september 2002 - 22:34 #2
det skyldes sikkert at du ikke har eller måske er kommet til at fjerne picture viewer - men hvis du ahr et andet program som du vil se billederne med, fx AcdSee, kan du holde din "shift" knap nede mens du højreklikker på filen og vælge "åben med" og så på den lise der kommer vælge det program du ønsker at se dine billeder med.(husk at du kan sætte x i "brug altid dette program til denne slagt filer" )
Avatar billede digitalmann Nybegynder
26. september 2002 - 22:35 #3
sorry - næsten samme svar,men dog på dansk :-)
Avatar billede henninga Novice
18. februar 2003 - 19:59 #4
storringgaard har vel fundet ud af det - ellers har det nok ikke hans intertesse mere.
Men 5 måneder er jo osse lang tid ;o)