Avatar billede manon Nybegynder
23. september 2002 - 23:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bitguard kontra Zonealarm Pro - hvilken er bedst?

Iflg. nyeste nyheder på nettet, skulle den dansk producerede Firewall 'BitGuard' være god som firewall til de danske ADSL kunder.

Mine spm er så:

1.
Kan du skrive/fortælle om fordele og ulemper til Zonealeam PRO?
2.
Kan du skrive/fortælle om fordele og ulemper ved BitGuard?
3.
Hvilken af disse 2 (eller måske et helt andet) ville du vælge hvis du har et LAN bag en Router 677 fra Tiscali (+ begrundelse) og evt. inst. på alle Lan´ets PC´er?

Links:
http://www.tryus.dk/bitguard.asp
http://www.zonelabs.com/store/content/home.jsp

PS: Hvornår kommer ZApro 4.0 på gaden?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. september 2002 - 09:27 #1
1. Zonealarm (i sine forskellige versioner) er meget brugt, hvorfor der er stor snadsynelighed for at en hacker møder netop denne. Derfor er det selvfølgelig ZA de fleste hackere koncentrere sig om og ZA der er flest oplysninger om hvordan man omgår på nettet.

2. Jeg kender ikke meget til BitGuard, og det er jo en fordel j.f. ovenstående. Jeg har ikke læst at den skulle være komprommiteret endnu.

3. Jeg ville vælge "Den personlige Firewall" fra www.callisoft.dk. Den er dansk udviklet, Implementeres sim en service, hvilket giver bedre sikkerhed end hvis den implementeredes som en applikation. Den er ikke meget brugt og den har fået meget fine anmeldelser. Prisen er ca. 350,- kr.
Avatar billede perhaps Nybegynder
24. september 2002 - 10:14 #2
bufferzone> Den personlige Firewall fra callisoft hedder for den private enkeltbruger: BitGuard. Det navn gør sig bedre internationalt. Og den er kanongod!!!!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. september 2002 - 11:55 #3
perhaps>Takker, Det viste jeg ikke, så er den jo dobbelt anbefalet
Avatar billede znipestar Nybegynder
26. juni 2003 - 13:00 #4
Er BitGaurd lig så nem at bruge som ZoneAlarm?