Avatar billede half_d Nybegynder
23. september 2002 - 01:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bruge variabel i sceneskift.. hvordan??

Hey,

Jeg skal lave nogle sceneskift i Flash,
scenens navn, der skal skiftes til, er gemt i en variabel, her _root.myNextScene.

Hvordan får jeg flash til at fatte det her :
gotoAndPlay(_root.myNextScene,1);

Den vil jo ha' scenenavnet som string (altså i gåseøjne)

Derfor virker den her :
gotoAndPlay("Area03",1);

Men den skal kunne gøre det med en variabel!

Lidt ligesom eval() funktionen i JavaScript.

Hvordan hvordan??

På forhånd mange tak
// Halfdan
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. september 2002 - 08:34 #1
Hvis du smider "Area03" ind i variablen, så er det en streng.
Avatar billede mat Nybegynder
23. september 2002 - 09:44 #2
brug framelabels så du slipper for scenereferencer (hvad skal man overhovedet bruge scener til?):

on (release) {
skift = "Scene_2";
gotoAndStop(skift);
}

mat
Avatar billede half_d Nybegynder
24. september 2002 - 09:53 #3
gotoAndPlay(foo,1) virker bare ikke fordi flash vil ha' første parameter (scenenavnet) som en streng i gåseøjne og vil ikke tage en variabel.

Jeg har lavet det om så jeg bruger switch istedet for, meget mere kode, men det virker perfekt.

Mat :
scener bruger jeg for at bedre at kunne overskue og skille movie'en ad.
Det er en meget god idé hvis man laver noget større en bare en menu eller noget.

Jepper,
men jeg ville gerne stadig finde ud af om det kan lade sig gøre f.eks. at sige noget i stil med:
eval("gotoAndPlay('" + _root.foo + "',1);");

// Halfdan
Avatar billede half_d Nybegynder
10. oktober 2002 - 16:51 #4
Jeg løste det på en sindssyg måde, ved at lave en switch statement og noget..
jeg har ikke koden på den her computer så jeg kan ikke lige poste det.

// Halfdan