Avatar billede hapseren Nybegynder
22. september 2002 - 23:59 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

CS i vindue?

Hejsa.

En af mine venners Counter Strike er begyndt at starte i et vindue, det er ikke så fedt og vi har prøvet alt hvad vi kan komme på for at ordne det, men forgæves.

Problemet er der kun når det bliver kørt i OpenGL.

Systemet er et Athlon system med et Radeon 8500 og Win XP.

Nogen forslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede loonz Nybegynder
23. september 2002 - 00:01 #1
Har selv prøvet det samme engang, men forsvandt åbenbart da jeg opdaterede til 1,4 for et par måneder siden. Men prøv eventuelt at geninstallere CS og/eller Halflife.
Avatar billede hapseren Nybegynder
23. september 2002 - 00:07 #2
Har haft geninstalleret både win, HL og CS flere gange :(
Avatar billede hapseren Nybegynder
23. september 2002 - 09:31 #3
Er der virkelig ikke nogen der har et forslag til hvad der kan være galt? :)

Vi kunne forestille os det er et problem Radeon kortene har i WinXP.
Avatar billede simonj Nybegynder
23. september 2002 - 09:34 #4
prøv at tilføje -fullscreen i genvejen. Prøv også at skifte opløsning til noget andet end 800x600
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. september 2002 - 12:24 #5
Hvad mener  du med at vinduet ikke er så fedt.
For hvis det er den "kendte" bug med at billedet "låser" mens man ser lidt af mappet forneden, så skal du bare trykke enter og escape så ryger du ud af spillet og der kan du så resume game og så er den pind ude af verden.

Det er en bug vi er mange der har. Den har været der længe. Hvorfor den ikke er blevet rettet aner jeg ikke.
Håber det hjælper.
Avatar billede hapseren Nybegynder
24. september 2002 - 13:44 #6
Jeg mener at når man starter CS så kører det i et vindue, ikke fuldskærm. Ligesom hvis du minimerer et internet explorer vindue så det ikke fylder hele skærmen.

Vi har prøvet med fullscreen osv. uden held :(
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. september 2002 - 14:14 #7
Inde i opsætningen er der også mulighed for at stille på screensize.
Er det den der er pillet ved eller trænger til at blive pillet ved?
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
24. september 2002 - 14:17 #8
prøv at find filen hl.exe i dit Half-life dir, og Højreklik på den ..og derefter ind i egenskaber... og vælg kompatibel, og aktivere kør med 640x480 skærm opløsning, ved ik om det virker men prøv det :)
Avatar billede hapseren Nybegynder
24. september 2002 - 14:33 #9
Screensize er som den skal være.

Hmmmm, nu ved jeg ikke hvor fedt det er at køre 640x480 :)

Det er godt nok underligt :D
Avatar billede initializing Nybegynder
24. september 2002 - 14:35 #10
Har sat min til at gøre det selv.. Kan bedre bedst lide at spille i Windowed format som det hedder.

Start CS > Configuration > Video > Modes > Så fjern hakket i Run In A Window så skulle det være på plads.

-Martin
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. september 2002 - 15:12 #11
tror sq ini har ret der ,-)
Avatar billede initializing Nybegynder
24. september 2002 - 16:22 #12
Har altid ret :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. september 2002 - 08:25 #13
Det håber jeg da du har, men vi kan jo bladre lidt i dine andre svar for at se, om du nu også altid har ret ;-)

Nu var jeg jo for sjov skyld inde i configation>video>modes bare for at se om det nu ku´ passe. Det kan sq da godt være jeg er blind, men lige den der med run in a window kunne jeg sq ikke finde.
Er der forskel på retail og mod configaration ?
Avatar billede hapseren Nybegynder
25. september 2002 - 09:05 #14
Det må der være, fordi den findes heller ikke hos mig eller min ven
:(. Så denne gang havde du ikke ret....eller? :D
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. september 2002 - 10:08 #15
Nå men der kan man bare se :D

Jeg tænkte på om i har opdateret driverne til jeres gfx.

Nu er jeg ikke den store expert på radeon. Er selv Geforcemand.

Men det kunne måske være at i skulle prøve at køre med en anden driver.

Men på den anden side lyder det ikke særligt sansynligt, da der formentlig ikke er noget galt med grafikken. Eller?

Der er forresten også noget om at xp ikke understøtter open gl. De drivere skal du selv hente.
Avatar billede hapseren Nybegynder
25. september 2002 - 10:47 #16
Grafikken er fin. Jeg er også selv GeForce mand og har derfor ingen erfaringer med Radeon.

Jeg går ud fra at OpenGL driverne følger med i Detonator driverne når nu jeg ingen problemer har haft med mit GF4 kort?

Er der nogen der kan poste et link til de OpenGL Radeon drivers?
Avatar billede initializing Nybegynder
25. september 2002 - 11:14 #17
Så gør sådan her:

1. Opret en genvej til CS på dit skrivebord
2. Tilføj -windowed så strengen ser sådan her ud
C:\SIERRA\Half-Life\hl.exe -console -game cstrike -windowed
3. Start CS og så ind i Configuration > Video > Modes og så _fjern_ hakket i 'Run In A Window'

Så skulle det hjælpe..
Avatar billede initializing Nybegynder
25. september 2002 - 11:16 #18
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. september 2002 - 12:56 #19
Jaeh ini nu gør du dig sq umage. Rart at se.
Håber du får ret &:-)
Avatar billede initializing Nybegynder
17. januar 2003 - 15:27 #20
Gjorde jeg vist.. :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
20. januar 2003 - 08:35 #21
Congratulations    :0)